יום שני, 24 בפברואר 2014

מס רכישה



כל מה שרציתם לדעת על מס רכישה
מס רכישה הוא מושג מרכזי בעולם הנדל"ן, שכדאי מאוד להכיר. בין אם אתם עושים צעדיכם הראשונים במגרש הנד"לני ובין אתם מתעניינים ברכישת דירה, רצוי שתדעו מהו מס רכישה.

מס רכישה למבצעים עסקה נדל"נית
החוק קובע, כי כל מי שרוכש נכס, בין אם מדובר בדירה, בחנות, בבית עסק או בבית פרטי, מחוייב לשלם לרשויות מס רכישה, שיכול לגיע גם ל-10 אחוזים ממחיר הנכס, והמשתנה בהתאם לשוויו. מס הרכישה איננו קבוע, וחלים בו שינויים מידי שנה בהתאם לשינויים במדד המחירים לצרכן. מאחר שמס הרכישה מתווסף לסכום העסקה ההתחלתי, רוכשים של נכסים נדל"ניים חייבים לקחת אותו בחשבון לפני ביצוע העסקה, על מנת שיוכלו להעריך את שווייה הכללי ולוודא, כי הם ערוכים תקציבית לבצע עסקה בקנה מידה כזה. 



יש לציין, כי ככלל, ככל שמחיר הדירה או הנכס הנרכש יקר יותר, כך עולה גובה מס הרכישה.
כך לדוגמא, רוכשי דירה ששוויה
נמוך מ- 1,517,210 שקלים פטורים ממס רכישה, ולעומתם רוכשים של דירה שערכה גבוה מ- 15,475,835 יידרשו לשלם 10 אחוז מס רכישה!  
החוק, זה הזמן להזכיר, מציע הקלות והטבות בתשלומי מס רכישה לנפגעי פעולות איבה, לעולים, לנכים וכן הלאה.

על היעילות של מחשבון מס רכישה
דרך לדעת מהו גובה מס הרכישה על עסקה נדל"נית שאתם מעוניינים לבצע היא להיעזר במחשבון מס רכישה מקוון. המחשבון עובד באופן ידידותי ביותר, וכל שצריך לעשות הוא להזין את הנתונים הרלוונטיים (בהתאם לשאלות) וללחוץ על "חשב", ומיד המחשבון יפלוט את גובה מס הרכישה שיוצג על גבי המסך. מחשבוני מס ניתן למצוא ברשת באתרים העוסקים בתחום הנדל"ן, והם משמשים את כל מי שעוסק בנדל"ן או שמתעתד לבצע רכישה נדל"נית. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה