יום שלישי, 4 במרץ 2014

עדשות מגע



שאלות נפוצות על עדשות מגע
רבים תוהים האם כדאי להחליף הרכבת משקפיים בעדשות וכיצד ניתן לעשות זאת בדרך הבטוחה, הבריאה והאפקטיבית ביותר. על מנת לתת תשובה על השאלות הללו יש להכיר את אופן הפעולה של העדשות. ראשית, קיימים סוגים שונים של עדשות מגע. העדשות הנפוצות הן רכות ואחריהן ניתן למצוא עדשות קשות. עדשות רכות מוצעות במגוון של חומרי גלם, מרשמים, תכונות, מאפיינים, צבעים, זמני הרכבה וכדומה. בעבר נהוג היה להרכיב עדשות רכות לתקופה של שנה עד שנתיים, אך כיום מקובל יותר לעשות זאת לתקופה קצרה ככל האפשר.

עדשות מגע קשות מיועדות גם הן לתקופה של שנה עד שנתיים. מלבד העובדה שמדובר על עדשות חזקות באופן יחסי, הן סופחות פחות משקעים. התאמה שלהן קשה יותר לעיני המטופל היות והן דורשות ניסיון מקצועי ומוכח. מעבר לכך, כיום עדיין לא קיימות עדשות להחלפה תכופה כמו במקרה של עדשות מגע רכות. 



חומרי הגלם של עדשות מגע
חומרי הגלם קובעים את תכונות העדשה. בין היתר אחראיים חומרי הגלם על העברת חמצן, הרטבת העדשה, אחוז המים בעדשה, יציבותה, חוזקה והעובי שלה. חומרי הגלם גם מאפשרים דחיית משקעים שונים וכך מונעים פגיעה בעין לאחר שימוש ממושך בעדשות. כל חומרי הגלם נדרשים לעמוד בתווי תקן מחמירים מאוד, הנקבעים על ידי ארגונים בינלאומיים. פיתוח חומרים חדשים מאפשר ייצור המוני של עדשות עם תכונות משופרות, אשר בסופו של דבר תורמות לאיכות החיים של המטופלים. 

מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה לפני בחירת עדשות מגע. ההמלצה העקרונית היא להשתמש בעדשות נוחות בהן אחוז העברת החמצן גבוה וספיחת המשקעים נמוכה. עם זאת, קיימים נתונים נוספים הנבדקים מקרוב לגבי ההתאמה של העדשות לצרכי המטופל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה