יום ראשון, 20 באפריל 2014

מרכזית IP



כל מה שצריך לדעת על מרכזית IP
טלפוניית IP אינה פועלת על תשתית וקווי תקשורת ייעודיים. המטרה של טלפוניה זו היא לנצל את רשת האינטרנט הקיימת, או לחילופין להתבסס על רשתות IP מקבילות. לא רבים יודעים זאת, אך במהלך השימוש והניצול של התכונות המתקדמות בכל מרכזית IP לא מוחזק מעגל חשמלי לטובת קיום השיחות. השיחה מתקיימת על גבי הטלפון והמרכזיה במקביל לתעבורת נתונים נוספת על גבי אותו קו אינטרנט. רשתות האינטרנט הקיימות ורוחב הפס המודרני מאפשר את ביצוע הפעולה הזו ללא תקלות.
"מיתוג מנות"
השיפור המשמעותי ביכולות של מרכזית IP נובע משימוש בשיטה הנקראת "מיתוג מנות". על פי השיטה הזו, אותות הדיבור ואותות הבקרה המתקבלים לרוב במהלך חיוג, ניתוק, ניהול שיחה ממתינה וכן הלאה, מחולקים למנות קטנות. המטרה של החלוקה היא להקל על עומס הקו ולהבטיח את ניהול השיחה בצורה יעילה ורציפה. כל אחת מהמנות המחולקות נשלחת בנפרד על גבי הרשת. שליחה זו של המנות הקטנות בתוך מרכזית IP אינה באה על חשבון יישומים אחרים, השולחים ואף מקבלים נתונים מהרשת ללא הפסקה.



היתרונות של שיטת מיתוג מנות ברורים לכל מי שניסה מרכזית IP בעסק או בבית. ראשית, באמצעות מיתוג מנות ניתן להוזיל את עלויות השיחה בצורה ניכרת. השיטה מנצלחת באופן אופטימאלי את רוחב הסרט ומתגברת על צווארי בקבוק שנחשבו בעבר למחלה חמורה של פרוטוקול IP. שנית, השיטה של מיתוג מנות תורמת לתפוצה של פרוטוקול IP בקרב המגזר הפרטי, העסקי והציבורי. תפוצה רחבה מבטיחה השקעה של משאבים, פיתוח, קבלת כלים לאבטחת מידע, ניהול יעיל של הרשת וכן הלאה. כל המשאבים הללו מוקצים לטובת מרכזית IP על מנת להבטיח תקשורת טובה יותר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה