יום ראשון, 20 ביולי 2014

משקפיים

הראש כואב אחרי צפייה ממושכת על הלוח כנראה והגיע הרגע וצריך לבחור משקפיים לראייה. דבר ראשון שצריך לעשות זה לקבל אבחנה מדויקת מרופא עיניים מוסמך או מאופטומטריסט מהי מידת משקפיים לה אנו זקוקים. האם המשקפיים צריכים להיות מותאמים להתבוננות וקריאה מרחוק או מקרוב. האם צריך להתייחס לאפשרות של צילינדר או לא. כיום, לרוב חנויות האופטיקה המפורסמות יש אופטומטריסט במקום שמבצע את בדיקת הראייה בעת קניית משקפיים.

מי האחראי?
ברגע שרופא העיניים או האופטומטריסט נותנים לנו את גזר הדין, ניגשים לחנות משקפיים המועדפת עלינו ומתחילים במלאכת בחירת זוג משקפיים. בחירת משקפיים היא כבר לא מילה גסה ומעבר לכך שזהו פריט רפואי משקפיים קיבלנו גושפנקה סופית להיותם אביזר אופנה מאד פופלרי וערכם הכספי לעיתים חוצה גבולות.



אביזר אופנה
משקפיים מקבלות בעידן שלנו תוקף של אביזר אופנה מאד חשוב והדגמים רבים ומגוונים לאין שיעור. קודם ניגשים לבחור את מסגרת המשקפיים ולאחר מכן מתאימים את העדשות. חשוב לדעת שכשבוחרים במשקפיים חשוב שלא יהיו רק צבעוניים, יפים, מעוצבים ובעלי שם ממותג, הם חייבים להיות מותאמים למבנה ולתווי הפנים שלנו, לצורך היום יומי שלנו לקריאה מרחוק או רק לנהיגה, לישיבה ממושכת מול מחשב או רק לקריאת עיתון. משקפיים חייבים לשבת בצורה אופטימאלית על גשר האף ושהידיות לא ילחצו על צידי הראש, שגודל העדשה יתאים לגודל ומבנה הפנים ויכסה בצורה מוחלטת את שדה הראייה שלנו.

עדשות
בסיום בחירת המסגרת יש צורך לתת את הדעת על עדשות המשקפיים. עדשות עברו אבולוציה וכיום מייצרים אותן מחומרים בעלי איכות בלתי ניתנת לערעור והסיכוי שהעדשה תישבר או תישרט קלושה. עדשת המשקפיים עוברת ליטוש והתאמה למסגרת המשקפיים הנבחרת ומולבשת למקומה באמצעות איש מקצוע מוסמך. ללא ספק, משקפיים הפכו למוצר נצרך ואופנתי וניתן למצוא שלל דוגמאות שלהם בכל רשתות האופטיקה הפזורות בארץ ובעולם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה