יום שישי, 25 בדצמבר 2015

לימודים - Cubase



תוכנת Cubase הינה אחת התוכנות הנפוצות בימינו אנו ליצירת מוזיקה אקוסטית ואלקטרונית. לפני עידן הסאונד הדיגיטלי, בעבר הלא ממש רחוק, היה נהוג להקליט על טייפ סלילים אנלוגי בשילוב של אפקטים אנלוגיים ומיקסר. כל עניין העריכה של החומר המוקלט לא היה פשוט , מכיוון שאם רציתם לערוך תפקיד מסוים אשר כבר הוקלט היה צריך פיסית לחתוך את הסלילים אשר עליהם החומר הוקלט ולהדביק אותם מחדש. עם התפתחות הסאונד הדיגיטלי ותחום המחשבים, החלו תוכנות הסאונד להחליף את קונסטלציית האולפן האנלוגי ושילבו בתוכן את כל האלמנטים שנכחו באולפן האנלוגי באופן דיגיטלי ווירטואלי. ב- 2002 השיקה חברת סטייברג את הגרסה הראשונה של תוכנת Cubase אשר בנוסף למיקסר אפקטים וטייפ דיגיטלי, הכילה בתוכה גם סינתיסייזרים וירטואליים המאפשרים סינתזה ויצירת צלילים אלקטרוניים.




ניתן לחלק את תוכנת Cubase לשני חלקים עיקריים
חלק אחד מתעסק בהקלטה ובעריכה  של אודיו / סאונד וחלק שני בו מתפקדת Cubase כסקוונסר של מידי, ובו ניתן להקליט פקודות של מידי, לבצע עליהן כל מיני מניפולציות וכן לערוך אותן. פקודות מידי אלה מנותבות לרוב לכלי נגינה וירטואליים – סמפלרים, סינתיסייזרים וכדומה, כאשר כלי נגינה אלה משתמשים בפקודות המידי למטרת הפקת הסאונד.

פרטים חשובים אודות תוכנת Cubase
תוכנת Cubase מחליפה את רוב ציוד החומרה, אשר נמצא אולפן הקלטות קונבנציונאלי – בתוכנה שלרוב היא איכותית לא פחות מן המקור. מעבדים דינמיים, מיקסר, אפקטים לסוגיהם השונים, סינתיסייזרים וכלי נגינה – כולם מוחלפים בכלים וירטואליים איכותיים עם רמת סאונד מעולה. הסינתיסייזר וכלי הנגינה מוחלפים באמצעות VST INSTRUMENTS, בעוד שהאפקטים השונים מוחלפים באמצעות VST EFFECTS.
טכנולוגיית ה- VST שבה משתמשת תוכנת Cubase גם היא טכנולוגיה שפותחה בעזרת סטיינברג, והפכה לסטנדרט בתעשיית תוכנות המוזיקה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה