יום שישי, 5 בפברואר 2016

מתי כדאי לבצע מחזור משכנתא?



כאשר מעוניינים לבצע מחזור משכנתא, מומלץ לעשות בדיקת כדאיות, בפרט שהיא ללא עלות. יש אפשרות להגיש דוח יתרה לסילוק המשכנתא ליועץ משכנתא או לחילופין לחברת משכנתאות וכך למעשה לקבל חוות דעת. הסיכוי שיש כדאיות עבור חיסכון בפוטנציאל הוא בהחלט גבוה ביותר. בארצות הברית ניתן לראות כי לפחות שבעים אחוזים מן המשכנתאות הן ממוחזרות לפחות פעם אחת לעומת מדינת ישראל, שבה הישראלים ממחזרים רק כעשרה אחוזים – הדבר נובע מחוסר מודעות משווע, הישראלי הממוצע לא מכיר את המונח מחזור משכנתא ולא את תהליך המחזור ואת משמעותו בפועל. שוק הדיור במדינת ישראל נעשה תובעני יותר ויותר במרוצת השנים, אם אתם גרים בנכס משלכם, מומלץ כי תבררו אם כדאי לכם לבצע מחזור משכנתא עבור המשכנתא המקורית שלכם. כך שכדאי לכם לנצל את המצב הרע בשוק לטובתכם וליהנות מריביות נמוכות שקיימות כיום בבנקים השונים. חיסכון חודשי בתשלומי המשכנתא הוא היינו הך כהעלאה בתלוש המשכורת שלכם, ובטוח שלא תתנגדו להרוויח עוד כמה מאות שקלים בחודש...




שבירת המיתוס – לא צריך למחזר משכנתא מכיוון ששילמנו הרבה ריבית...
הרבה אנשים חושבים שבשנים הראשונות לתשלום המשכנתא הם משלמים רק את הריבית על המשכנתא ובשנים האחרונות הם משלמים את הקרן. הטעות הבסיסית הזאת גורמת לאנשים רבים לחשוש מביצוע מחזור משכנתא מחשש יישום הזכויות של לווה וותיק. התשלום החודשי של המשכנתא לבנק מורכב משני החלקים הבאים - * תשלום עבור ריבית – סכום שהבנק מקבל עבור ההלוואה, אפשר להסתכל עליו כעל זריקת כסף לשווא. * תשלום על חשבון הקרן – הסכום הזה גורם להקטנת החשבון שלכם לבנק – באופן אידיאלי התקווה הייתה לשלם רק אותו.
אומנם התשלום עבור הריבית קטן עם הזמן, אבל הוא אף פעם לא מגיע לאפס. אומנם התשלום עבור הקרן גדל עם הזמן, אבל הוא לא נהיה הגורם היחידי בהחזר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה