יום שבת, 2 ביולי 2016

מתנדבים



התנדבות היא עשייה שנותנת סיפוק
רובנו טרודים בעיסוקי היומיום, בעבודה, בלימודים או בהתעסקות עם הילדים. אולם, חלקנו הגדול מרגיש שחסר משהו. יכול מאוד להיות שהדבר שחסר לכם הוא למעשה תחושת סיפוק. הדרך הטובה ביותר לחוות חוויה מעצימה שתותיר חותם חיובי על העולם, היא להתנדב. ההתנדבות מהווה פתח להיכרות עם אוכלוסיות מגוונות ולסיוע ממשי לאנשים שיכול להשפיע רבות על עתידם ועל עתיד המדינה. עמותות רבות בישראל זקוקות לגיוס מתנדבים במגוון עצום של תחומים

אפשר להתנדב בכל תחום שניתן להעלות על הדעת
כל אחד מתחבר לתחומים מסוימים שנותנים לו סיפוק רב ומשמעות. בישראל קיימות עמותות שמסייעות בכל תחום אפשרי. ניתן להתנדב עם בעלי מוגבלויות מסוגים שונים, בין אם מדובר בנכויות פיזיות או נכויות מנטליות, לקדם אותם ולאפשר להם לקיים חיים רגילים ככל האפשר. ניתן גם להתנדב עם חולים במחלות שונות ולהקל מאוד על שהותם בבתי החולים. תחום נוסף בו זקוקים למתנדבים הוא תחום החינוך, כאשר בפריפריה וגם באזורים מרכזיים קיימים מפעלי חינוך על בסיס התנדבותי שנותנים עתיד טוב יותר לאוכלוסיות מורכבות. אוכלוסיות אלו לעתים גם זקוקות לסיוע כלכלי, שניתן על ידי עמותות שאוספות כספים ומוצרים ומאפשרות לאוכלוסיות קשות יום לקבל מזון וסיוע כלכלי כדי לאפשר להן לחיות בכבוד. עולם ההתנדבויות הוא כה רחב, כך שכל אחד יכול למצוא לו מקום אליו הוא יתחבר ושבו ירגיש שהוא עושה מעשה טוב עבור העולם.




התנדבות יכולה להשתלב בחיי היומיום
רבים חושבים שמתנדבים צריכים להשקיע זמן רב בעשייתם, אך אין זה נכון. כל אחד יכול להתנדב לפי המתאים לו, ובעמותות רבות מחפשים מתנדבים אפילו לפעילויות נקודתיות או לכמה שעות ספורות בשבוע. חשוב לזכור שגם אם מדובר בזמן עשייה קצר, הוא יכול להיות משמעותי מאוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה