יום שישי, 25 בנובמבר 2016

איך נדע האם יש צורך בהחלפת ממירים קטליטים?



ממיר קטליטי הוא חלק ממערכת הפליטה של הרכב ותפקידו לצמצם את רמת זיהום האוויר. ממיר תקין מפחית עד פי 10 את רמת הזיהום, והוא חיוני בכל סוגי הרכבים. תפקידו העיקרי של הממיר הוא להפחית את רמת הזיהום כדי לשמור על איכות הסביבה. כתוצאה מכך, רצוי להישאר ערניים לרמת התפקוד של ממירים קטליטים ולדעת מתי יש צורך בהחלפתם.

אפשר לזהות את הצורך בהחלפת ממיר קטליטי באמצעות הנורה שמעידה על תקלה. הנורה בצבע כתום דומה לצורה של ברז והיא מופיעה על גבי לוח המחוונים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הופעת הנורה לא מרמזת על בעיה ספציפית בממיר, אך היא בהחלט עשויה לתת אינדיקציה לבעיה כללית במנוע שמחייבת בדיקה יסודית במוסך.
עוד דרך לזהות בעיה בממירים קטליטים היא באמצעות רעש שהם מפיקים במהלך פעילותם. רעש מתכתי של התפרקות וגם רעש של מתכת נוגעת במתכת מעידים על משהו שאינו תקין בפעולת הממיר. הסיבה לכך היא שהממיר סובל מבלאי ושחיקה, בדיוק כמו חלקים אחרים של הרכב, לכן הוא מחייב בדיקה תקופתית אחת למספר שנים.



מה הקשר בין ממירים קטליטים וצריכת דלק?
צריכת דלק גבוהה מעידה עשויה אף היא להעיד על בעיה מסוימת בתקינות של ממירים קטליטים. במקרה כזה יש לבדוק באמצעות מכשיר ייעודי את גזי הפליטה, כדי לראות האם יש בעיה כלשהי במערכת ההזרקה. את הבדיקה הזו ניתן לבצע מטבע הדברים במוסך ייעודי ובעזרת מעורבות של אנשי מקצוע.

לבסוף, סימנים נוספים לבעיה עם ממירים קטליטים יכולה להיות זיהום אוויר גבוה וסחיבה קשה שנובעת ממיר מפורק, שבור או מקולקל. כל אלה מחייבים ביקור במוסך ובדיקה יסודית של כל הרכב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה