יום שני, 17 באפריל 2017

תאונות תלמידים



בירוקרטיה ארוכה ומייגעת
תאונות קורות כל הזמן והסטטיסטיקה מראה שככל שנהיה במקום מסוים זמן רב יותר, כך הסיכוי לפגיע במקום זה תהיה גבוהה יותר. ואיפה נמצאים הילדים שלנו כל היום? תחת מערכת החינוך, החל מגן טרום חובה, גן חובה, בית הספר היסודי, חטיבת הביניים ובית ספר תיכון. כשהילד נפצע בבית הספר הוא מוגן בביטוח של משרד החינוך אך עדיין תהליך זה מלווה במילוי ניירת לא קטן, שליחת בקשות וציפייה לתשובות. במידה ומה שקיבלנו לא הולם בעינינו נוכל תמיד לערער כמו כל מערכת משפט רציונלית.




כיצד מתחילים? הוכחות רפואיות
במידה והתרחשו תאונות תלמידים יהיו להם השלכות רפואיות כלשהן. הרי אם ילד נפל במהלך משחק בהפסקה על הרצפה וטוען שכואבת לו היד, אין זו הוכחה לבעיה רפואית כלשהי והוא אינו זכאי לשום פיצוי מבית הספר. אך אם הילד יפנה לרופא במיון ויאובחן אצלו שבר ביד, יש לו אישור, הוכחה, וכך ההורים שכנראה ליוו את הילד למיון, יוכלו לדרוש מבית הספר החזר או אפילו פיצוי. תאונות תלמידים שדורשות פיצוי הן בדרך כלל תאונות שלהן השלכות חמורות או אובדן יכולת או תנועה של הניזוק, ולא דברים שגרתיים כמו נקיעת קרסול או שבר ביד.

תביעה בפני משרד החינוך
לאחר שיש ברשותנו את ההוכחות הרפואיות לנזק ארוך טווח או בלתי הפיך שנגרם לתלמיד, נוכל לסווג את תאונה זו בקטגוריה 'תאונות תלמידים' ולפנות עם עורך דין לבית משפט כדי לתבוע את משרד החינוך על המגיע לנו. תאונות תלמידים לא תמיד מספקות סכומים הולמים להורים אפילו כשיש בעיה שנשארת עם הילד למשך שנים ולכן חשוב להצטייד בכמה שיותר הוכחות ואישורים רפואיים כדי שהסיכוי לזכות תביעה יהיו גדולים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה