יום רביעי, 20 בנובמבר 2013

עורך דין תאונות עבודה



במקרה ואדם נפגע בתאונת עבודה כל שהיא, הרי שמן הסתם עליו להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה ולהגיש תביעה לביטוח הלאומי על מנת לקבל את כל מה שמגיע לו על פי החוק במדינת ישראל. עורך דין תאונות עבודה יעזור לנפגע למלא טפסים מתאימים לצורך הגשת התביעה. בנוסף לכך, עורך דין תאונות עבודה ישמור על הזכויות של הנפגע מול המעביד וקופת החולים או חברת הביטוח אם יש כזו. במידה והנפגע נפגע מתאונת עבודה במקום עבודה מוסדי כזה או אחר, הרי שמטבע הדברים ההתנהלות מולם תהיה שונה, ועל כן הייעוץ של עורך דין תאונות עבודה חשוב וקריטי להמשך הפעולות.

ייעוץ של עורך דין תאונות עבודה מול מעבידים מוסדיים
כאשר מקום העבודה מוסדי על המעביד לשלם את כל השכר המגיע לנפגע. בתהליך זה הביטוח הלאומי מכיר בפגיעה כתאונת עבודה ומשלם למעביד את ההחזר על השכר. במקום עבודה פרטי המעביד לא מקבל את השכר מהביטוח הלאומי, ועל כן על הנפגע לפנות באופן ישיר לביטוח הלאומי ולקבל פיצוי של 75% משכרו הממוצע לפי שלושת החודשים האחרונים לפני תאונת העבודה. למעשה, עורך דין תאונות עבודה עוזר לנפגע לתבוע מן הביטוח לאומי את שכרו כי קבלת הזכאות לאובדן כושר עבודה אורכת זמן ממושך למדי.



מתי אין הנפגע זכאי לפיצוי כספי?
כאשר הנפגע חוזר לעיסוקו ולא מנצל את ימי המנוחה או מנצל רק חלק מהם, הוא אינו יהיה זכאי לפיצוי ועל כן יש חשיבות רבה לייעוץ של עורך דין תאונות עבודה. בנוסף לכך, אם הנפגע חזר לעיסוקו לפני שניצל את ימי המנוחה ומצבו התדרדר, הוא לא יהיה רשאי לקבל פיצוי כספי מהביטוח הלאומי, ויהיה עליו להכין תביעה מחודשת. כמו כן, במקרים של קבלת נכות ואובדן כושר עבודה ההתנהלות היא אחרת ודורשת עזרה של עורך דין תאונות עבודה כמובן

אובדן כושר עבודה
לפיכך, עורך דין תאונות עבודה יסביר לנפגע כי על פי החוק הוא רשאי לקבל נכות לפי דרגה במידה ומגיע לו אובדן כושר עבודה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה