יום חמישי, 28 במאי 2015

מה תפקידו של עורך דין תאונות דרכים?



עורך דין המתמחה בתאונות דרכים יכול להגדיל את הפיצוי הניתן על ידי חברת הביטוח בגין נזקי גוף. ההתמחות של עורך דין תאונות דרכים באה לידי ביטוי במספר היבטים. בהיבט המקצועי, עורך הדין מכיר את פסקי הדין התקדימיים ולכן רשאי להפנות את הלקוח להחלטות התומכות בטענותיו. עליו להיות בקיא בתחום תאונות הדרכים ולעקוב אחר הסדרי החקיקה הנהוגים. בהיבט האישי, עורך דין תאונות דרכים יכול לספק ללקוח תמיכה פסיכולוגית ונפשית וגם לעמוד לרשותו בכל מקרה של התלבטות ודילמה.

תפקידו של עורך דין תאונות דרכים הוא לשרת את צרכי הלקוח והתביעה על הצד הטוב ביותר. הוא נדרש לגלות מיומנות ולגבש אסטרטגיה העולה בקנה אחד עם הפיצויים בגין נזקי גוף. יש לפנות לעורך דין ספציפי ולא להסתפק בעורך דין עם ידע כללי. 



כיצד נקבעים פיצויים בדיני נזיקין?
דיני נזיקין הם חלק מהמשפט האזרחי והם עוסקים בחיובים לא רצוניים בעקבות נזק שנגרם. הפיצוי בדיני נזיקין ולאחר תאונות דרכים נקבע לפי שתי שאלות עיקריות. השאלה הראשונה היא האם קיימת אחריות של הגורם המזיק, בעוד השאלה השנייה היא מהו הסעד לו זכאי הניזוק. השאלה השנייה רלוונטית יותר לנושא של פיצויים בגין נזקי גוף והתייעצות עם עורך דין תאונות דרכים. 

סעד הפיצויים הוא הסעד העיקרי הניתן על ידי בית המשפט. זהו הסכום שאמור לפצות את הנפגע בגין הנזק הפיזי, הנזק הנפשי ולעיתים גם אובדן כושר העבודה. עורך הדין יכול להגן על הלקוח מפני חברת הביטוח וגם לשמש כאיש מקצוע בנוגע להתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי. בנוסף, מחקרים מראים כי ליווי מוקדם של עורך דין תאונות דרכים מגדיל משמעותית את גובה הפיצויים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה