יום שלישי, 16 באפריל 2013

רכישת קרקע חקלאית



רכישת קרקע חקלאית – לא לפני יישום טיפי הרכישה הבאים
אין כל צל של ספק, כי, מבין כל אפיקי ההשקעה הקיימים, הרי שאפיק ההשקעה של רכישת קרקע חקלאית הוא לא רק הממשי והמוחשי ביותר אשר קיים כיום במדינת ישראל, אלא גם הבטוח ביותר מפני 'אובדן' ההשקעה לצורך העניין. יחד עם זאת, היות וב'זירת' הקרקעות החקלאיות פועלים לא מעט גורמים ומשווקות אין ספור של קרקעות חקלאיות, הרי שמן הסתם אין לבצע רכישת קרקע חקלאית לפני יישום טיפי הרכישה הבאים.

רכישת קרקע חקלאית – לא לפני בדיקת ייעוד הקרקע
כאמור, ב'זירת' הקרקעות החקלאיות משווקות אינספור קרקעות חקלאיות – כאשר הדגש הוא על חקלאיות ולא למגורים, לפחות לא בשלב ההפשרה הראשון של הקרקעות. במילים אחרות, בעת תחילת תהליך של רכישת קרקע חקלאית, יש לבדוק היטב ומראש את ייעוד הקרקע כפי שהוא בא לידי ביטוי במרכז הקרקע של מנהל מקרקעי ישראל. בנוסף, במידה וקרקע מסוימת מוגדרת כקרקע חקלאית אשר מיועדת להקמת שמורת טבע, הרי וקרקע זו הינה גרועה ביותר להשקעה שכן היא לעולם לא 'תופשר' למגורים.


רכישת קרקע חקלאית – רק במידה והיא כבר בבעלות פרטית
היות וקיימים שני סוגים של קרקעות חקלאיות, הראשון הינו של קרקעות בבעלות פרטית והשני הינו של קרקעות בבעלות מנהל מקרקעי ישראל – בעת תהליך של רכישת קרקע חקלאית, יש לרכוש אותה רק במידה והיא כבר בבעלות פרטית, וזאת שכן מנהל מקרקעי ישראל רשאי לשנות את ייעוד הקרקע בכל רגע נתון, ובכך 'להשיב' אליו את הקרקע. לעומת זאת, רכישת קרקע חקלאית בבעלות פרטית הינה רכישה של קרקע פרטית אשר ייעודה כבר שונה.

רכישת קרקע חקלאית – רק מאת גורמים אמינים ורלוונטיים
במסגרת הקטגוריה של רכישת קרקע חקלאית פועלים עשרות ואפילו מאות גורמים, וביניהם חברות, אנשי נדל"ן, קבוצות רכישה ועוד, אשר פועלים כל העת למכירה של קרקעות חקלאיות למטרות השקעה, מגורים ועוד. לכן, היות ורוב המסמכים, הסעיפים והחוקים בתחום זה הינם 'זרים' מוחלטים לאדם ה'ממוצע', יש לבצע תהליך של רכישת קרקע חקלאית רק מאת גורמים אמינים ורלוונטיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה