יום שלישי, 16 באפריל 2013

שירות לאומי תורני



מה זה שירות לאומי תורני?

אחת הדרכים להמיר שירות צבאי מסיבה דתית היא שירות לאומי תורני. את המסגרות של שירות לאומי תורני מספקות עמותות התנדבות אשר דואגות לאפשר לבנות הדתיות לתרום למדינה, תרומה אשר גם המתנדבת תפיק ממנה לא מעט. כל המסגרות של שירות לאומי תורני מבטיחות למתנדבות סביבה של כבוד הדדי תוך שמירה על חוקי ההלכה ועל שמירת המצוות. ישנן מסגרות אשר מציעות ליווי מקיף בכל התקופה של שירות לאומי תורני. קיימות גם מסגרות של שירות לאומי תורני, אשר מאפשרות גם מגורים משותפים עם בנות דתיות.

רכזות דתיות שמלוות את המתנדבות במסגרת שירות לאומי תורני

על מנת לדאוג לצרכיה של כל מתנדבת, במסגרות התנדבות אשר מציעות שירות לאומי תורני ממנים יועצות התנדבות דתיות אשר מכירות את הצרכים הייחודיות של הבנות הדתיות. יחס אישי והקשבה יאפיינו את תהליך ההתנדבות, כך שכל מתנדבת תרגיש שבאמת דואגים לצרכיה הייחודיים. על מנת להסביר למעוניינות להתנדב מה הוא תהליך ההתנדבות אשר מצפה להן, עמותות מארגנות ימי חשיפה במהלכם יועצות הכוונה ורכזות התנדבות מגיעות לבתי הספר הדתיים לבנות, על מנת להכיר להן את עולם ההתנדבות בצורה טובה.


על פעילויות העשרה ועל מסגרות התנדבות בתחום חינוך
מלבד השירות, בנות המתנדבות במסגרת שירות לאומי דתי יכולות גם להשתתף בימי העשרה, בהשתלמויות מקצועיות ובימי עיון בנושאים דתיים. התנדבות באחד מתחומי החינוך כמו חינוך מיוחד, חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי, במסגרות חינוך של נוער במצוקה ובמרכזי הקליטה, יאפשרו למתנדבת לרכוש כלים מקצועיים להמשך עיסוק בתחום החינוך.

הסביבה הנשית, היחס, התמיכה והרצון להתאים לכישורייך

יתרון ענק של שירות לאומי תורני מתבטא בשילוב בין הסביבה הנשית, הסיפוק אשר ניתן להפיק מכל פעילות, והנכונות להתאים את מסגרת ההתנדבות בצורה המושלמת ביותר. בעת מילוי הבקשה כל מתנדבת תתבקש לציין באופן טבעי את תחומי העניין, את מקום מגוריה ואת השאיפות שלה לגבי שירות לאומי תורני כזה או אחר. על פי פרמטרים אלו, עמותה תפנה אותה אל שירותי לאומי תורני אשר מתאים ביותר עבורה באופן טבעי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה