יום חמישי, 2 בפברואר 2012

בית ספר למוזיקה


אומרים שאת יסודות המוזיקה מומלץ ללמוד בגיל צעיר. לילדי בית ספר למוזיקה יש את האפשרות הזו. בית ספר למוזיקה היא תוכנית מבית היוצר של כוכב נולד, רק שהפעם במקום להגביל את גיל המשתתפים מגיל שש עשרה ומעלה, גיל המשתתפים הוא בין שמונה לארבע עשרה.

יש לנו בארץ המון כישרונות מוזיקה צעירים, ילדים עם יכולות קוליות מופלאות שיכולים לפתח יכולות אלו ולהצליח מאוד בעתיד. בית ספר למוזיקה הוא המקום לאותם זמרים צעירים, בית ספר למוזיקה ינחה את הזמרים האלו וייתן להם במה עליה יוכלו להופיע מול כל עם ישראל.

בית ספר למוזיקה היא תוכנית שתיהנו לצפות בה, תיהנו מיכולות השירה של התלמידים, מהיכולת שלהם ללמוד מהשופטים והערותיהם, מהשירים המיוחדים שישירו הילדים ומטובי אנשי המוזיקה הישראלית המשתתפים בתוכנית.

מהו בית ספר למוזיקה?

בית ספר למוזיקה לא נקראת סתם כך בשם הזה, בית ספר למוזיקה הוא בית ספר לאותם ילדים שלומדים בו. בבית הספר הם לומדים בעזרת מורים טובים מעולם המוזיקה הישראלית כיצד עליהם לשיר, איך עליהם להתנהג על הבמה וכמובן שירים ישראלים מוכרים שילדים פחות נחשפים אליהם היום.



שופטי בית ספר למוזיקה הם גם המורים והמנחים של תלמידי בית ספר למוזיקה. מתי כספי, יהורם גאון, קרן פלס ומשה פרץ הם המורים והשופטים של בית ספר למוזיקה. בכל תוכנית לומדים מספר תלמידים אצל שופט אחר, בוחרים לתלמיד שיר ויחד הם עובדים על הצגתו.

בתוכנית עצמה מגיע ה"מבחן", התלמיד עומד מול השופטים ומול קהל של זמרים ואנשי מוזיקה מצליחים ושר את השיר עליו עבד יחד עם המורה שלו. לאחר כל שיר מקבל התלמיד ציון משאר השופטים ומקהל הזמרים. התלמיד שמקבל את הציון הכי גבוה זוכה לשיר בסוף התוכנית דואט יחד עם השופט/מורה שלו.

בית ספר למוזיקה – האם הוא מתאים לילדים?

כן, הילדים הקטנים שאולי נראים לחלקנו תמימים ועוד קטנים להשתתפות בתוכנית כזו לא חוששים לעלות לבמה, לא חוששים לשמוע את הערות המורה שלהם, לקבל אותן וליישם אותן, לא חוששים מהציון הסופי שהם מקבלים מהשופטים ומהקהל אלא רק נהנים מהאפרות ללמוד ולשיר מול הקהל והצופים בבית.

ההערות של השופטים הן עדינות ובונות ומתאימות לילדים. בנוסף לכך אין הדחות בתוכנית הזו וכל הקבוצה שהתקבלה לנבחרת של בית ספר למוזיקה תישאר עד סוף העונה. למרות זאת בסוף העונה יבחר הזמר האהוב ביותר על השופטים ועל הצופים בבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה