יום חמישי, 2 באוגוסט 2012

קורות חיים


החשיבות של קורות חיים
בימנו כמעט ואין אפשרות לחפש או למצוא עבודה ללא שליחת קורות חיים. החשיבות העליונה של שליחת קורות החיים היא לעשות רושם ראשוני חיובי וטוב על האדם המחליט כדי להזמין אתכם לראיון עבודה. לאחר מכן לקורות החיים שלכם לא תהיה חשיבות גדולה כל שהיא. אבל חשיבות זו יכולה להכריע את עתידכם, כי ללא הזמנתכם לראיון עבודה לא תקבלו כל עבודה.

מה הם קורות החיים שלכם ?
דף קורות החיים שלכם הוא תמצות חייכם המקצועיים. זהו כרטיס הביקור המפורט שלכם שבעזרתו יוכל אדם שלא מכיר אתכם כלל להחליט האם הוא או היא מעוניינים לחשוב עליכם כעובד בחברה שבה הם אחראיים על גיוס העובדים. על קורות החיים להיות כתובים באופן מקצועי ומאד נגיש לקורא. לא להאריך מידי ולא לקצר מידי, לא לספר סיפורים רבים ולא להיות יותר מידי יבשים. שקפו את יכולותיכם וכישוריכם יחד עם קורטוב של כתיבה טובה.
קורות חיים כפרומו של חייכם
כמו תוכניות טלויזיה רבות שמשדרים להם פרומואים (קדימונים) לפני שידור התוכנית, כך צריך להתייחס לכתיבת קורות החיים שלכם – תמציתיים, מגרים, חושפים טפח אבל לא טפחיים, ומעיזים. צורת כתיבת קורות החיים ולא תמיד התוכן הוא שמקפיץ את קורות החיים שלכם ומעלה אותם מעל כל האחרים. תארו לכם מצב שאתם מחפשים עבודה בתחום מקצועי מסויים ויש להניח שכל מי שישלח קורות חיים להצעת עבודה זו יהיה עם כישורים ונסיון דומים לשלכם, את מי יזמינו לראיון? את זה שכתב את קורות חייו בצורה מלהיבה ואחרת.

מכתב מקדים
בכל שליחת קורות חיים חובה לשלוח מכתב מקדים. את המכתב קוראים לפני שניגשים לדף קורות החיים שלכם וכדאי שתכתבו שם משהו שילהיב את הקורא ויגרום לו לרצות לראות את קורות החיים שלכם. על המכתב להיות כתוב בנימה אישית ולספר אודות התאמתכם לתפקיד המוצע באופן מילולי וסוחף. אין ספק כי הגשה של קורות חיים באופן מקצועי וממוקד בהקשר למשרה הספציפית אליה אתם מגישים מועמדות הם שלב חשוב ומשמעותי במציאת עבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה