יום חמישי, 27 בדצמבר 2012

עורך דין פלילי

מה הן תביעות פליליות ?

הסתבכות בהליך של פלילים היא ממש לא עניין של מה בכך, ואת זאת יספר לכם כל מי שאי פעם חווה קשר כל שהוא להאשמה פלילית כזו או אחרת, ונאלץ לעמוד מול מערכת המשפט ולהתמודד מול האשות אלה. כל אדם אשר מסתבך בפלילים חייב לקחת לעצמו עורך דין פלילי כדי שייצג אותו בבתי המשפט ובחקירות המשטרה וכיוצא באלה. המדינה הבינה את חשיבות הדבר, ובדומה למדינות נוספות בחו"ל, אדם שידו אינה מספיקה לשכור לעצמו עורך דין פלילי מכיסו יוכל לקבל עורך דין פלילי על חשבון המדינה מן ההגנה הציבורית. אבל מהן תביעות פליליות?
תביעות פליליות
תביעות פליליות, בשונה מתביעות אזרחיות שמתקיימות בין אדם לאדם, הן תביעות שהמדינה תובעת את הנאשם מול הרשות השופטת. וכל זאת למה? מכיוון שהאדם הנתבע מואשם בהפרת חוק העונשין. חוק זה גובש עוד בימי הבריטים ששלטו בארץ לפני קום המדינה. במסגרת חוק זה נוסחו מספר עבירות פליליות החל מעבירות על בטחון המדינה, עברות הרג, רצח ואונס ועד עבירות קלות יותר. החוק גם קובע את העונש בהתאם לעבירה.

עבירות פליליות
עבירה מתבצעת על פי החוק הישראלי בעת הפרת החוק או אי מילויו. כך מוגדרת עבירה פלילית כמעשה כגון גניבה מחנות, או כמחדל כמו הזנחת קטינים וכדומה. עורך דין פלילי מייצג את הנאשם בכל אחד מהמקרים וגם במקרים שבהם התקיים מחדל בלבד. העברות מתחלקות לשלושה: חטא, עוון, פשע. לכל אחד קבועים עונשים שונים בחוק, אך הם מושפעים גם מן הנסיבות והתוצאה. בחלוקה זו ניתן למצוא עבירות שונות כמו: פגיעה בבטחון המדינה, הפרת סדרי המדינה, פגיעות גוף או רכוש, עבירות סמים, זיוף, הונאה וכדומה. עורך דין פלילי ידע להגן על הנאשם בכל אחת  מעבירות אלה.
כתב אישום
כאשר נמצא אדם שהפר את החוק וביצע עבירה פלילית מוגש נגדו כתב אישום באמצעות תובע של המדינה. כתב האישום מכיל את העבירה אותה ביצע ואת הראיות נגדו. כדי להתמודד עם כתב אישום חובה לקחת עורך דין פלילי כדי שייצג את הנאשם בבית המשפט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה