יום שני, 5 באוגוסט 2013

מוסך משאיות



אודות מוסך משאיות
כאשר יש צורך להכניס את המשאית לטיפול במוסך, לא מדובר על עניין של מה בכך מטבע הדברים. על מנת שנדע כי בסופו של דבר אנחנו מפקידים את רכבנו במקום הנכון, עלינו תחילה לוודא כי מדובר במוסך מורשה – כזה אשר רשום כמובן באיגוד המוסכים. ישנם הרבה מוסכי "רחוב", אבל זה לא סוג המוסך בו היינו רוצים להפקיד את המשאית שלנו מן הסתם. מוסכים מורשים הם אלו אשר עובדים תחת פיקוחו של משרד התחבורה. מוסך משאיות כזה יהיה אחראי על בעיות טיפוליות שונות, ענייני חלפים שהותקנו במשאיות, וסוגיות אחרות – בזמן הטיפול במוסך, ולאחר הטיפול.

מהו מוסך ראוי
כאשר מביאים אליו רכב כבד לטיפול, מוסך משאיות ראוי, יציג חוזה תיקון עם הלקוח. מוסך טוב המכבד את עצמו ועובד על פי הדרישות, ידע להציג "הזמנת תיקון" בכתב. במסמך זה יהיו רשומים שלבי השירות השונים, באופן מפורט. מסמך רשמי זה מהווה חוזה בין מוסך משאיות לבין הלקוח. הוא יחסוך אי הבנות לפני ואחרי הטיפול, ובנוסף, מבהיר באופן ברור את התמחור, המתבסס על מחירים של חלקי חילוף לרכבים כבדים, וגם על מחיר ידוע מראש של שעת עבודה.



מה צריך להיות במוסך טוב
בנוסף, מוסך משאיות אחראי גם על החפצים האישיים שישנם ברכב, על היעלמותם או נזק שעברו בשל הטיפול. במוסך ראוי, יהיה שטח המתנה מסודר לבעלי הרכב, כדי שלא יצטרכו להסתובב בשטח המוסך, ולהיות חשופים לפגיעות של מכשירים כבדים וכלים שונים המשמשים את בעלי המקצוע במוסך. אחריות נוספת שיש ברשותו של מוסך משאיות מורשה, היא לשמור את כלי הרכב עד כשלושה ימים אחרי הטיפול.

אחריות של מוסך משאיות
לרוב, לאחר שמקבל הלקוח את מכוניתו לאחר שעברה טיפול, כאילו אישר את תקינותו. באם יתגלו ליקויים כלשהו לאחר התיקון או הטיפול, יהיה על הלקוח להחזיר את הרכב לתיקון חוזר באותו מוסך משאיות. מוסך מורשה המכבד עצמו וגם פועל על פי התקנות הרשמיות, ייקח את האחריות על הבעיה ויתקן שוב, על חשבונו, את מה שטעון תיקון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה