יום שבת, 10 באוגוסט 2013

הסרת עין הרע

מה זה?

פירוש המושג עין הרע הינו כוח רוחני פנימי או אנרגיה שלילית, המוקרנים דרך עינו של האדם כלפי אדם אחר או חפץ כלשהו ויש ביכולתו להזיק. אין מדובר בכישוף, לחש או קללה אשר נערכים על ידי אדם בכוונה להזיק לאדם אחר, אלא זה יכול להתקיים ללא רצון וכוונה, כי אם באמצעות מחשבה בלבד ואף על ידי תת המודע של האדם. לעיתים עין הרע יכולה להיגרם על ידי קרוב משפחה או חבר יקר, שכמובן לא רוצים להרע, אך מדובר באנרגיה שלילית שעוברת לא במכוון.


מדוע זה קורה?


פעמים רבות הסיבה לעין הרע נקראת "צרות עין", הכוונה היא לצער הנגרם לאדם בעקבות דבר שהוא רואה אצל חבר. פעמים רבות נובע צער זה מכוח הקנאה, אשר מקורו ביסוד האש שבאדם. יש בכוחה של אותה אנרגיה שלילית לפגוע גם באדם המקנא בעצמו. כוחה של עין הרע מיוחד בכך שהיא מסוגלת להזיק לזולת על ידי מחשבה ורצון בלבד ואכן בתנאים מסוימים כוח המחשבה הוא כה חזק, עד שיש ביכולתו להוציא את הרצון מהכוח אל הפועל ובאמת להזיק.


איך מבצעים הסרת עין הרע?

כדי לבצע הסרת עין הרע, אנשים לרוב פונים לכל מיני מיסטיקנים המעניקים להם קמעות שעשויים להועיל במגננה נגד עין הרע. מי שבא מעולם דתי ומאמין יותר, יפנה לרב אשר יעניק לו ברכה והכוונה כיצד להתפלל. אך בטרם מבצעים הסרת עין הרע, כדאי לדעת כיצד ניתן למנוע או להפחית אותה, זאת על ידי הקפדה על צניעות. גאווה גורמת לקנאה של אחרים, על ידי צניעות ניתן להסיר זאת. חשוב להתנהג בצורה הולמת כלפי אחרים, לא להתבלט בגאווה כדי להעניק פתחון פה למישהו ועל ידי כך שימנע אדם מאחרים לקנא בו, ימנע הוא ממשיכת עין הרע.


להיות טוב עין

רצוי גם ללמוד איך ניתן לעזור לאחרים ולא לעשות להם עין הרע. כשם שאחרים מזיקים לאדם במחשבות שלהם, כך גם אותו אדם עלול לעשות עין הרע ולהזיק לאחרים, מבלי לשים לב דרך מחשבותיו. כפי שהכלל הידוע אומר, "מידה כנגד מידה", כך האדם צריך להבין כיצד להתנהג עם הסובבים אותו, מבלי לעשות שיקולים אגואיסטים. ביהדות מאמינים כי ישנו גלגל מסתובב בעולם, וכאשר אדם לא מתחשב באחרים, יגיע יום שזה יחזור אליו. אדם שהופך להיות טוב עין ומשתדל לא להזיק לאחרים, בסופו של דבר לא ניזוק בעצמו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה