יום שני, 5 באוגוסט 2013

מרכזיה וירטואלית



אודות מרכזיה וירטואלית
אם בעל עסק מעוניין לרכוש מרכזיה וירטואלית כזו או אחר, הרי שמן הסתם עליו לדעת כי מדובר בפרויקט מבולבל ומעט מורכב, במיוחד לאור העובדה כי השוק מוצף בספקים רבים מאד, אשר מציעים מרכזיה וירטואלית במחירים שבתחילה נראים מפתים למדי, וכך מנסים ללכוד את הלקוחות עם מרכזייה קניינית, עליה אבד הכלח בסופו של דבר. מה בעל עסק צריך לבדוק, אם כך? עליו לחשוב - מהו התקציב אותו הוא ישקיע בתקשורת טלפונית? ההשקעה במרכזיה וירטואלית אינה אמורה להיות גבוהה כלל. בנוגע לבחירת הספק – הרי שמדובר בתהליך שאין למהר בו. כדאי לבחור יועצים שאינם תלויים בספקים מסוימים. ישנם ספקים המבטיחים רבות, אך הם בעצם לא נותנים דבר.

שירותי ענן
מרכזיה וירטואלית טובה עם שירות ענן, תהיה מעודכנת תמידית. לגבי טכנולוגית ענן, הרי שאין כל מגבלה לגודלו של העסק, מפני שהתשלום הוא על פי צריכה בלבד. במידה שהעסק מצטמצם, התשלום פוחת, ולהפך מכך. תמיכה ושדרוגים נמצאים באחריותו של נותן השירות. הם מהווים חלק בלתי נפרד מהמחיר הכולל של הצריכה.




שירות תקני ופתוח של מרכזיה וירטואלית
האפשרות לעבור ספק היא קריטית. ראוי לבחור בפתרונות פתוחים ותקניים, המשלבים כמובן ציוד קצה פתוח ותקני. רק כך ניתן להבטיח שהעסק, מתי שיחפוץ, יוכל להשתחרר מהעסקה. יש לבדוק האם ישנה תמיכה למערכות ישנות קיימות. בתי עסק אינם ממהרים לזרוק באחת את הציוד הקיים שלהם, כאשר הם עוברים אל מרכזיה וירטואלית של ענן. אל תתעסקו עם ספק שאינו מספק תמיכה בציוד ישן.

שינויים, התאמות ושקיפות
יש לבחור בספק המאפשר שינויים מהירים, ממש בהקלקה של עכבר. באם הספק הנבחן אינו מסוגל לספק שירות כזה, המשיכו האלה. דאגו כי הצרכים של העסק כולם יוכלו לקבל מענה מתאים. כמו כן – ראוי שהסכם רמת השירות (SLA) יהיה קפדני, מפורט, ברור וכולל החזרים כספיים, במידה שהספק לא עומד בהסכם. יתר על כן, יש לעמוד על כך שהספק יעבוד בשקיפות, שמשמעה – היכולת לראות ולהבחין מה קורה בכל רגע (איכות החיבורים והשיחות, מחירים, ניצולת הקווים ועוד).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה