יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

למה כדאי לכם לעשות בדיקת משכנתא?



אם יש לכם משכנתא שאותה נטלתם לפני מספר שנים יכול להיות שהגיע הזמן לעשות בדיקת משכנתא. בבדיקת משכנתא בוחנים את התנאים שבה היא ניטלה ובוחנים את השינויים של המשפחה שנטלה אותה. המטרה של הבדיקה היא לבחון אם כדאי ללכת להליך של מחזור משכנתא או לא. את הבדיקה אפשר לעשות לבד (מובן שנדרש לכך זמן והבנה בפרטים) ואפשר לעשות באמצעות יועץ מוסמך ובעל ניסיון.




ריביות משתנות
אחת הסיבות לעשות בדיקת משכנתא היא הריביות המשתנות בשוק. הריביות יכולות להשתנות בין התקופה בה המשכנתא ניטלה להיום ולכן כדאי מאד לבחון אם הריביות של המשכנתא הן הריביות האטרקטיביות ביותר שאפשר לקבל בשוק. אם הריביות השתנו בשנים האחרונות או אם לא בחנתם אותן בשנים האחרונות מומלץ מאד שתבדקו את המשכנתא שלכם ואת התנאים שלה.

הכנסות משתנות ועלויות מחייה שעולות
סיבה נוספת לבצע בדיקת משכנתא היא השינוי בעלויות המחיה ושינוי בהכנסות. מי שהכנסותיו עלו בהשוואה להוצאות שלו, יכול לבצע מחזור של המשכנתא וליהנות מתנאים טובים יותר כמו למשל הפחתת תקופת התשלומים בתמורה לעליה בתשלום החודשי. מי שמצבו הפוך יכול להקטין את התשלומים החודשיים על ידי התאמת המשכנתא למצב ההכנסות ועלויות המחייה שעלו לאורך השנים.

מצב משפחתי שונה מיום לקיחת המשכנתא
אם המצב המשפחתי שלכם השתנה מיום לקיחת המשכנתא, יכול להיות שהיא לא מתאימה לכם. לדוגמה, יכול להיות שכשלקחתם משכנתא הייתם משפחה קטנה (זוג או זוג עם תינוק) ועתה המשפחה גדלה ועם גדילתה גדלו ההוצאות. זוהי דוגמה אחת שיכולה להיות לשינוי במצב המשפחתי, שינוי שיכול להשפיע על יכולת החזר המשכנתא. במקרה כזה מומלץ מאד לבדוק את המשכנתא ולהתאים אותה לחיים המשפחתיים החדשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה