יום שני, 7 בפברואר 2011

אודישנים


כל מה שרצית לדעת על אודישנים לתוכניות וסדרות בישראל:

אם אתם רוצים להתפרסם תכינו את עצמכם לדבר הזה שנקרא אודישנים. אין אדם מפורסם שלא היה צריך עבור אותם וממשיך לעבור אותם גם כאשר הוא בפסגה. מדובר על מבחן בו בוחנים את כישורי המשחק והפרזנטציה שלכם ולמעשה מבחן זה יקבע האם אתם מתאימים לשחק בתוכנית או בסרט המיועד או לא.

אודישנים נערכים בצורה מסודרת מול מספר אנשים בדרך כלל. לנבחנים ניתנים טקסטים אותם הם צריכים להקריא, טקסטים אלו הם בבדרך כלל טקסטים של הדמויות עליהן הם נבחנים. רצוי לבחון את הדמות וללמוד אותה לעומק. רצוי להגיע לאודישן כאשר אתם מרגישים כבר חלק מהדמות ואז להקריא את הטקסט כאשר אתם בתוך הדמות במאה אחוז.
 

כיצד מתכוננים לאודישנים לסדרות וסרטים?

אודישנים הם מעמד מלחיץ למדי. רוב מי שעוסק בתחום יודע עד כמה זה קשה להתקבל לתפקיד וכמה עבודה דרושה מבן אדם כדי להיכנס לדמות במאה אחוז. אנשים רבים אינם יודעים שכדי להיכנס לדמות אותה אתם מחקים יש צורך להכיר אותה. זאת אומרת שאם הדמות שלהם היא אם חד הורית רצוי שתקראו חומר על הנושא, תקראו סטטיסטיקות, תדברו עם נשים חד הוריות ותבינו את החיים שאותן הן צריכות לנהל. אותו הדבר כאשר מדובר במקצועות שונים של דמויות וכן הלאה.

אם תבינו את הדמות תוכלו לשחק אותה טוב יותר, אפשר לראות שבהוליווד לוקחים את התחום צעד אחד קדימה וכי השחקנים משנים את חייהם לתקופה כדי שיוכלו להפוך להיות הדמות אותה הם משחקים.

כיצד יש להתמודד על אודישנים לריאליטי?

תוכניות הריאליטי שינו לגמרי את החשיבה על הטלוויזיה. כאן אין דרישה לחוש משחק מפותח, לניסיון מול מצלמות או לידע קודם כל שהוא. במהלך אודישנים, ההפקה בדרך כלל מחפשת טיפוסים מגוונים שיכולים להפוך לאייקונים ובכך להקפיץ את הרייטינג של התוכנית.

ישנם סוגים שונים של תוכניות ריאליטי, בחלקן דרושות תכונות פיזיות מסוימות ובחלקן ישנה דרישה לתכונות אישיות בולטות למדי. אנו יכולים לראות כי רבים ממשתתפי תוכניות הריאליטי בארץ ובעולם הפכו להיות כוכבים גדולים לאחר מכן ולכן ניתן לומר שתוכניות אלו הן מעין קרש קפיצה למשתתפים.

כאשר אתם מגיעים לאודישן של תוכנית ריאליטי רצוי שתהיו אתם עצמכם, ללא הגזמות וללא משחקים. באודישנים מסוג זה בדרך כלל אין שום דרישה מוקדמת או הקראת טקסטים אלא שאלות אותן ישאלו אנשי ההפקה כדי ללמוד עליכם ועל חייכם.

תגובה 1:

  1. ג'סטין ביבר להופעה חד פעמית בישראל. בואו נביא אותו ביחד. רק אתם יכולים להשפיע! הכנסו לכאן: http://kartison.co.il/minisite/goto/i/1954/k/

    השבמחק