יום שלישי, 22 בפברואר 2011

פירוש חלומות

פירוש חלומות

חלומות יכולים להתפרש בכמה אופנים: החלומות הם המחשבות הנסתרות שלנו במהלך היום אשר באות לידי ביטוי בלילה, כאשר המוח נמצא במצב לא מודע. או כמו שמסבירה השיטה הריאלית, חלומות מבחינה פיזיולוגית הם בעצם הפועל היוצא מפעולת העיבוד הרגשי המתרחשת במוח בסוף היום.


פירוש חלומות – הסוד ופישרו

  • כאשר אנו באים ללמוד על פירוש חלומות אנו צריכים לדעת שישנו סוד מרכזי בנושא החלומות. הסוד הוא, שבכל חלום בעצם מתבטאת מערכת יחסים. החיים שלנו מבוססים על מערכות יחסים, עם ההורים, הילדים, בני הזוג, עם הבוס  עם החברים ועוד.  מערכת יחסים בנויה בחלקה מהתמקדות בנוף ובחלקה מנתינה מעצמנו.

  • בבואנו להתמודד עם פירוש חלומות אנו צריכים למצוא את מערכת היחסים המסתתרת בחלום ואחר כך לאתר את הבעיות הקיימות במערכת זו ובאות לידי ביטוי בחלום.


  • אפשר לחלק את החלום לשני חלקים: חלק אחד מתאר את המערכת היחסים עצמה והחלק השני מתאר את המתרחש במערכת יחסים זו, וכן את רגשות החולם ביחס למערכת יחסים זו. אחרי הבנה זו של מורכבות הסוד שבחלום, יותר פשוט לבוא ולהתעסק בנושא של פירוש חלומות.

פירוש חלומות - על הסמלים שבחלומות

  • הרבה פעמים מופיעים בחלומות סמלים. חשוב מאוד לזכור ולהבחין שמשמעות של סמל בחלום היא לא אותה משמעות של הסמל במציאות. שפת החלום שונה משפת העירות.

  • בנושא של פירוש חלומות צריך לדעת שלסמלים המופיעים בחלום אין פירושים נסתרים ורוחניים אשר לא מובנים לאדם. הסמלים המופיעים בחלומות נובעים מתוך נפשו של האדם, מתוך המטען הרגשי של האדם.

  • בחלומות אפשר למצוא סמלים אישיים, אלו סמלים הנובעים מעולמו הפנימי של החולם ואפשר לפענח סמלים אלו רק אם החולם יכניס אותנו לעולמו הפנימי ויספק לנו מידע והסבר על משמעות סמל זה עבורו.

  • כאשר אנו מתמודדים עם פירוש חלומות ופירוש הסמלים שבהם, אנו צריכים להבין שסמלים נוצרים באמצעות אסוציאציות. על כן, עלינו לנסות ולפענח את הסמלים גם כן על ידי העלאת אסוציאציות והפעלת הדמיון, בעזרת מבט על החולם, על עצמו ועל חייו. רק כך נוכל להבין את הסמלים הרבים המופיעים בחלומות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה