יום ראשון, 27 בינואר 2013

עצמאי שכיר



עצמאי שכיר או פרילנס - מה עדיף?

על מנת לעבוד בתור פרילנס ולספק שירותים שונים לחברות, יש לפתוח תיקים ברשויות המס (מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי). על מנת לעסוק בתור עצמאי שכיר, כל אשר נדרש הוא להירשם לשירות של אחת החברות אשר מספקות שירותי הוצאת חשבוניות על פי החוק עבור כל מי שמעוניין לספק שירותי עצמאי מבלי לפתוח ולנהל תיקים ברשויות המס. עד כה הכול נראה ברור ונגיש אך למעשה, להתנהלות בתור עצמאי שכיר יש הרבה יותר יתרונות. במאמר שלפניכם נציג את היתרונות והחסרונות של שתי השיטות על מנת שתוכלו לבחור את השיטה המתאימה ביותר עבורכם לצורך העניין.

יתרונות וחסרונות של עצמאי שכיר

היתרון בלהיות עצמאי שכיר הוא ברור מאליו, בתור עצמאי שכיר תוכל להמשיך לעבוד כעצמאי ולקבל את כל ההטבות המגיעות לכם כמו תשלום דמי ביטוח לאומי על ידי המעסיק וחסינות מפני פשיטת רגל, תשלום דמי חופשה ודמי מחלה וגם הפקדה לקופת פנסיה וקרנות השתלמות. בו זמנית, בהיותך עצמאי שכיר תוכל גם לבצע עבודות נוספות בתור עצמאי ולהוציא חשבוניות על פי החוק על מנת לקבל תשלום על העבודה אשר ביצעתם. חסרונות לא קיימים בשיטה הזאת, מכיוון שמדובר על שירות ייחודי אשר יסופק לכם על ידי חברה חיצונית בתמורה לעמלה נמוכה אשר תגבה החברה מתוך סכום התשלום אשר תקבלו.

עצמאי שכיר

יתרונות וחסרונות של פרילנס

בתור פרילנס אין כל ספק כי הנכם חשופים לחסרונות רבים כאלה ואחרים. מלבד הטרטור אשר בניהול תיקים ותשלום על שירותיו של רואה חשבון, תהיו חשופים לאפשרות של אי תשלום בזמן ולהתעסקות מעייפת עם הניירת והביורוקרטיה. בתור פרילנס לא תוכלו להיות שכירים ותהיו מחויבים בתשלום דמי ביטוח לאומי. 

השילוב המושלם בין השניים

סטאטוס עצמאי שכיר מאפשר לכם לשלב בין כל היתרונות שבלהיות שכיר לבין כל האפשרויות שמעניק העיסוק בתור שכיר. להיות עצמאי שכיר יתאים כמעט לכל סוג של עיסוק "נוסף" ולהיקפי העיסוק השונים כך שניתן להתאים את השירות כמעט לכל סוג של פעילות עצמאית כזו או אחרת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה