יום שני, 11 באוגוסט 2014

מיסטיקה


סוד ההצלחה של מיסטיקה
הראיות הראשונות לקיומן של פעולות מיסטיקה נמצאות ביוון העתיקה. כבר אז הבינו כיצד ניתן להעביר סודות כמוסים בלחישה ואיך אפשר לפתוח את מערכת החושים הרגילה להשפעות חדשות. עם הזמן עבר התחום של לימודים רוחניים לא מעט שינויים וכיום הוא אפילו מותאם לקצב החיים המודרני. יש מטפלים, מדריכים, מלווים, אנשי מקצוע ומיסטיקנים שיכולים לעמוד לרשות מטופלים בכל רגע נתון. התפקיד העיקרי שלהם הוא להביא לידי ביטוי ידע תיאורטי ולהשתמש בכלים מקצועיים. המטרה שלהם היא לחשוף את העולם שמעבר ולעשות זאת בצורה שתעלה בקנה אחד עם השאיפות ומצבו הרגשי של המטופל.
על אף כל האמור לעיל, לא די בסקירה היסטורית של מיסטיקה על מנת להבין את סוד ההצלחה שלה. סביר להניח כי ההצלחה של התחום נשענת על עקרונות הרבה יותר בסיסיים. בין היתר כדאי להזכיר את האופן בו המדע או הרפואה מתייחסים אל התחום. מה שנתפס בעבר בתור גורם צדדי וחסר משמעות הוא היום בעל נוכחות בולטת ומיוחדת.


הדור הבא של הרוחניות
השילוב של מיסטיקה במדע, בדתות ובאמנות תרם בצורה ניכרת להצלחתה. לקראת סוף המאה ה-21 החלה פריחה בהתעסקות בעולם שמעבר גם במדינות המערב, לרבות אירופה וארצות הברית. כל התופעות הללו מעידות על כך שהדור הבא של הרוחניות כבר כאן. במקום להסתפק רק בעולם הקיים ולהגביל את החושים של האדם, אפשר להשיג מידע חוויתי ולהתנסות בדתות ואמונות שונות שאינן קופאות על השמרים.
לסיכום, מעניין מאוד להמשיך ולעקוב אחר האופן בו מיסטיקה תשנה את פניה. סביר להניח כי ההצלחה של מיסטיקה לא תעצור במאה ה-21. לא משנה כיצד היא תבוא לידי ביטוי, היעילות שלה בשיפור התחושה הפנימית כבר ברורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה