יום שבת, 10 בינואר 2015

תקשור רוחני


מהי בדיוק הפעולה הזאת?
עבודת המתקשר היא, בהגדרה הכללית ביותר, מלאכת התיווך בין האדם לבין הישויות שאינן גשמיות. תקשור רוחני, במובן זה, הוא יצירת תקשורת בין האדם לבין גורמים לא אנושיים או על-אנושיים שיכולים לסייע לו. חשוב להבין שעבודת המתקשר איננה קסם, אלא ניצול פוטנציאל – פוטנציאל שטמון בכל אחד מאתנו. מקובל בתחום שכל אדם יכול לבצע תקשורת מסוג זה, והמתקשר הוא בסך הכל אדם שהבין זאת, ופיתח את הטכניקות הקשורות לכך כך שהוא מסוגל לעזור לאנשים שמבקשים את שירותיו.

נותנים כלים ולא נבואות
וכאן צריך להבהיר שזהו תפקידו האמתי של המתקשר – לעזור. לא מדובר בחיזוי העתיד או בנבואות זעם, אלא בכלי טיפולי שמטרתו הקניית כלים ומתן סיוע. המתקשר מבין שבחייו של כל אדם נכונים משברים וקשיים, ופעולת התקשור חושפת בפניו את אופי הקשיים הנכונים לאדם שמולו. בשלב זה, המתקשר מתמקד בחצי הכוס המלאה – בחשיפת היכולות והכלים הטמונים באדם להתמודד עם משברים אלה. חווית התקשור הרוחני היא מעצימה, ממנה האדם צריך לצאת עם תחושת מסוגלות ויכולת, ולא עם נבואת שחורות שתשאיר אותו מחוסר אנרגיות.

היזהרו מחיקויים
מכאן ניתן להבין שעלינו להיזהר ממתקשרים המתמקדים ברע ובקושי בחיים – שכן אלה מפספסים את המהות האמיתית של תקשור רוחני. מתקשר הוא מטפל, שלמרות הבנתו את הקשיים בחיינו האנושיים בוחר לחזק את היכולת להתמודד עם קשיים אלה. מתקשר שמנבא נבואות זעם לנעזרים בו, בלי התמקדות בהתמודדות עם קשיים אלה – חוטא חטא גדול. כך הוא גם מבטיח שנבואות זעם אלה יתגשמו, שכן הן טבועות במודע או בתת-המודע של הלקוח שלו. סוג נוסף של סכנה לא ראוי להיקרא תקשור, שכן מדובר ברמאות. אלה הם ה"מתקשרים" שעוסקים בשרלטנות גרידא, כשהם גובים מחירים מופרזים ונעזרים בשאלות כלליות ובאירועים לא ספציפיים בעברו של המטופל בכדי להשוות לו תחושה שקרית של ביטחון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה