יום שני, 11 באפריל 2011

חיסונים לדרום אמריקה


סיימתם את הצבא (בשלום) והתחלתם לעבוד על מנת לחסוך לטיול הגדול לדרום אמריקה. דרום אמריקה נחשבת לאחד היעדים הפופולאריים ביותר בקרב המטיילים הישראלים, הנופים הקסומים, המוזיקה הלטינית, הבחורות והטרקים הם רק חלק מהאטרקציות ששולחות אלפי מטיילים ישראלים מידי שנה.

אבל רגע, לפני שאתם מתכננים את הקרנבל בברזיל או את משחק הכדורגל במרקאנה, אתם צריכים לעבור סדרה של חיסונים שיעזרו לכם לעבור את הטיול בשלום.

 אילו חיסונים לדרום אמריקה נחוצים ?
 ישנם ארבעה חיסונים לדרום אמריקה שעליכם לקחת לפני שאתם עולים על המטוס: טיפוס הבטן, צהבת
A, צהבת B וקדחת צהובה.



טיפוס הבטן נגרם על ידי חיידק הסלמונלה ושכיח ביותר במדינות מתפתחות שבהן תנאי התברואה והסניטציה אינם גבוהים במיוחד. הנגיף מופץ בעיקר באמצעות מקורות השתייה והמזון.

צהבת
A  הינו חיסון שמטרתו למנוע דלקת בכבד. הסכנה להידברות במחלה שכיחה יותר בקרב מדינות בהן תנאי הסניטציה וההיגיינה אינם גבוהים. הנגיף מופץ באמצעות מזון ושתייה נגועים.

עוד אחד מבין ארבעה חיסונים לדרום אמריקה נגד צהבת
B נועד למנוע את התפרצות  של דלקת נגיפית בכבד B. המחלה נגרמת על ידי הנגיף ההפטיטיס B, המחלה היא מידבקת ויכולה לעבור באמצעות מגע מיני, רוק מזוהם ועוד. המחלה שכיחה ביותר בקרב מדינות בהן רמת הסניטציה וההיגיינה נמוכה.

החיסון נגד קדחת צהובה ניתן לנוסעים למקומות ספציפיים וניתן לבדוק זאת במשרד הבריאות. המחלה מועברת על ידי עקיצת יתוש או קוף המעבירים זאת לבני האדם. תסמיני המחלה דומים לשפעת והיא שכיחה בעיקר באזורים הטרופיים של דרום אמריקה(ברזיל, קולומביה).

איך למזער את הסיכון בהידבקות 

לא די בכך שביצעתם חיסונים לדרום אמריקה, חשוב מאוד לשתות רק מבקבוקים של מים מינראליים. מומלץ לבדוק שהבקבוק אינו ממוחזר, לא שווה לקחת סיכון מיותר, ובכל מקרה להימנע משתייה מברזים. כאשר אתם מזמינים אוכל מומלץ לוודא שהמקום היגייני בצורה סבירה, גם אם זה יעלה עוד פזו או שניים עדיף לשלם את זה משום שהידבקות באחת המחלות הזיהומיות יכולה להחזיר אתכם הביתה מוקדם מהצפוי. 

חיסונים לדרום אמריקה


אותו הדבר אמור לקיום יחסי מין, אל תיקחו שום סיכון ואל תקיימו יחסי מין לא מוגנים! בדרום אמריקה ישנן מדינות מתפתחות בהן תופעת הזנות שכיחה ביותר וחשוב לדעת, להיזהר ולהגן על עצמכם.

דרום אמריקה-  טיפ אחרון
 
זכרו - הטיול לדרום אמריקה הינו כיף בלתי רגיל, אולם עם זאת טומן בחובו סכנות לא מעטות שעליהן נכתב בתחילת הטקסט. תקשיבו לאזהרות, תתחסנו כמו שצריך ותוכלו להבטיח לעצמכם טיול לדרום אמריקה של פעם בחיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה