יום שבת, 10 בדצמבר 2011

טיול מאורגן לצ'ילה


חודשי החורף והאביב, כשבחצי הצפוני של כדור הארץ קר וגשום, החצי הדרומי שלו נהנה משמש חמה וטבע פורח. זו הסיבה כי בדיוק בתקופה זו של השנה טיול מאורגן לצ'ילה זוכה למרבית הביקושים. אך לא רק בגלל זה – צי'לה מציעה למטיילים בכל ימות השנה גן עדן של ממש, הן מבחינת הנופים מהיפים ביותר ביבשת דרום אמריקה והן מבחינת הפעילויות שניתן לעשות במסגרת טיול זה.

בצ'ילה אפשר לטייל בג'ונגלים, אפשר לעשות ספורט אקסטרים בהרים ואפשר לבקר במקומות מורשת והיסטוריה של שבטים אינדיאנים עתיקים, לטעום מהמטבח המשובח וליהנות ממוסיקה לטינית חושנית. 



טיול מאורגן לצ'ילה – קצת על האזור

צ'ילה כאמור שוכנת ביבשת דרום אמריקה, על חופה הדרום מערבי של האוקיינוס השקט וגובלת עם פרו, בוליביה וארגנטינה. היא מדינה מאוד צרה: אורכה 4,300 ק"מ ורוחבה כ- 200 ק"מ, מה שלמעשה מעניק לה מגוון אקלימי נרחב. בצי'לה נמצא מדבר אטקמה - המקום היבש ביותר בעולם וגם קרחונים השוכנים בקצה הדרומי ביותר של כדור הארץ.

כיום מתגוררים בה כ- 16 מיליון תושבים כאשר 95% מהם הם צאצאים אירופאים ו- 5% אינדיאנים. בעשור האחרון המדינה מאוד התפתחה מבחינת הכלכלה, התשתיות, מערך התיירות ונחשבת למאוד ידידותיות למטיילים, גם למשפחות עם ילדים קטנים. היא רוויה בנופים עוצרי נשימה, באתרי מורשת ותרבות ובשמורות טבע נדירות, כמו באזור פטגוניה (ארץ האש). 



טיול מאורגן לצ'ילה – מקומות  מומלצים

לכל המטיילים בצ'ילה, הן במסגרת של טיול מאורגן לצ'ילה והן במסגרת של טיול עצמאי, חובה לבקר בארץ האש – פטגוניה. היא שוכנת בקצה הדרומי ביותר של יבשת אמריקה הדרומית וזהו למעשה ארכיפלג המחולק בין ארגנטינה ובין צ'ילה. זוהי אחת הנקודות היבשות והקרות ביותר על פני כדור הארץ בה ישנם אחדים מהקרחונים הגדולים ביותר בעולם. שם תפגשו חיות וציפורים נדירות: פינגווינים, לווייתנים, שקנאים, פלמנקו, כלבי ים וכו'. מקום נוסף עליו אסור לוותר הוא אזור האגמים הרווי באינספור אגמים קסומים, יערות ירוקים, קרחונים, מפלי מים ועוד פלאי טבע אחרים.

טיול מאורגן לצ'ילה – ביורוקרטיה 

לכל ישראלי המבקש לנסוע לטייל בצ'ילה, המדינה מעניקה אשרת שהייה אוטומטית ל-90 יום עם הכניסה למדינה. אך תמיד קיימת אפשרות להאריך את אשרת השהייה ב- 90 יום נוספים ללא תשלום. במקרה שהינכם מטיילים במדינות נוספות באמריקה הדרומית, כמו ארגנטינה או פרו, מעברי הגבול יהיו מאוד פשוטים אך יש לשים לב כי חל שם איסור על כניסה של פירות, ירקות ובעלי חיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה