יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

דירות למכירה בכפר סבא


קרוב ללב

ישנם דברים רבים שחשוב לבדוק בטרם רוכשים דירה. אין זה סוד שרוב התושבים בארצנו מבכרים להתגורר בלב הארץ, והתוצאות נראות היטב בשטח עם עליית מחירי דירות מתמדת בכל הארץ, ובגלישה לערים הסמוכות למרכז מחוץ לגוש דן כדוגמת כפר סבא.

רעננה, כפר סבא ומה שביניהן

בשל סמיכותן הגיאוגרפית של רעננה וכפר סבא לעיתים ישנה הרגשה של תחרות סמויה ביניהן, ואולי דווקא לא ממש סמויה. שתיהן נהנות ממיקום נוח במרכז הארץ, קרבה לצירי תנועה מרכזיים, מקומות תעסוקה ולימודים בתוכן או בסביבתן הקרובה ואוכלוסיה איכותית עם רמה סוציו אקונומית יחסית גבוהה. התחרות בין השתיים לא פסחה גם על שוק הדירות, ונראה שבנושא זה ידה של רעננה על העליונה. 

כפר סבא נתפסת לעיתים כעיר מבוגרת ומשעממת, והביקוש לדירות ברעננה גבוה יותר מזה של כפר סבא. אך דווקא זה מהווה יתרון בכפר סבא שכן מחירי דירות למכירה בכפר סבא נמוכים משמעותית מאלו של רעננה, וההפרש במחיר יכול להגיע לעיתים עד למיליוני שקלים עבור דירה בתנאים דומים.

עם מתווך או לבד?

אחת ההתלבטויות העומדת בפני אנשים המחפשים דירות למכירה בכפר סבא היא האם לחפש דירה באופן עצמאי – לוחות באתרי אינטרנט, עיתונים, חיפוש בשטח וכדומה, או להיעזר במתווך דירות. אמנם בתיווך צריך לשלם דמי תיווך, אך הוא מתמצא היטב בשוק הדירות בעיר ויוכל להציע לכם דירות למכירה בכפר סבא המתאימות לצרכים שלכם כפי שהצגתם בפניו. כמו כן, בלוחות מודעות אינכם יודעים אף פעם מי או מה מסתתרים מאחורי המודעה – בעל הדירה עלול להסתיר מכם מידע לגבי מצב הדירה, עלול להונות אתכם וכדומה. המתווך הוא מקצועי והוא יודע את כל המידע שצריך לדעת על הדירה והמוכר ועל כדאיותה של הדירה עבורכם. בהשקעה כל כך חשובה כמו דירה כדאי אולי להשקיע את דמי התיווך.
דירות משופצות

כשמחפשים דירות למכירה בכפר סבא ישנה אפשרות לקנות דירות הזקוקות לשיפוץ, שלרוב מחירן נמוך יותר, או לקנות דירות המוכנות לכניסה מיידית. החיסרון שבקניית דירות הזקוקות לשיפוץ הוא כמובן הצורך בשיפוץ. מדובר בהשקעה של זמן ועלויות השיפוץ – צריך לצבוע, לסייד, להחליף ריהוט, לתקן תקלות וכדומה. אבל יש לזכור שלרוב מדובר בהשקעה חד פעמית שתתן תוצאות לטווח ארוך, שכן אחרי השיפוץ הדירה תהיה ראויה למגורים למשך כמה שנים טובות עד שתזדקק לשיפוץ נוסף. 

מי שרוצה לקנות דירה בכדי להשכירה, מומלץ לו שיחפש עבורה דיירים שישמרו עליה כראוי. הכוונה היא לאנשים שרמת הניקיון שלהם סבירה והם יודעים לשמור על הציוד בדירה ולתחזק אותה בצורה נאותה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה