יום שלישי, 19 ביוני 2012

שירות לאומי לבנות חילוניות


שירות לאומי לבנות חילוניות - יש דבר כזה

רובו המכריע של העם סובר כי בנות המשרתות בשירות לאומי הן בנות דתיות. בפועל, קיימות בנות חילוניות רבות שלא גויסו לצבא על רקע בריאותי או רקע אחר, והן עדיין מעוניינות לתרום את חלקן לקהילה בצורה אחרת. הדבר מתאפשר להם באמצעות השירות הלאומי, שאולי זה הזמן לשבור כמה סטיגמות לגביו, ולהציג אותו בצורה האמיתית.

שירות לאומי לבנות חילוניות- אין דבר העומד בפני הרצון

רבים מזלזלים בבנות ובני השירות הלאומי. חושבים שזו הדרך הקלה, הפשוטה, וכי לא עושים שם דבר. בעיקר חושבים רבים כי השירות הלאומי הוא הפתרון שמצאה המדינה עבור בנות דתיות. בפועל אין הדבר כך כלל ועיקר. ולהלן כמה מיתוסים שהגיעה העת לנפצם:

שירות לאומי הוא לדתיות בלבד- לא נכון. שירות לאומי הוא מסגרת התנדבותית אליה יכול להצטרף כל מי שהצבא לא קלט אותו אל בין שורותיו מסיבות שונות. הוא יכול להיות שירות לאומי לערבים, ליהודים, ללא מגויסים על רקע בריאותי, לבנים, לבנות, לדתיים ודתיות, וכן שירות לאומי לבנות חילוניות, כאמור. 


חווית הנתינה למדינה

סטיגמה נוספת היא כי בשירות הלאומי לא עושים כלום- לא נכון. השירות הלאומי מתבסס על העקרון של הנתינה, בעיקר לשכבות החלשות. שירות לאומי לבנות חילוניות, ובעצם לכולם הוא מתן עזרה וסיוע במקומות רגישים בחברה, כמו מחלקות סיעודיות של תשושי נפש, ליווי ילדים עם לקויות למידה או נכויות נפשיות או פיזיות, עזרה בגני ילדים ובתי ספר מיוחדים, התנדבות במד"א ועוד. למעשה, זהו שירות הכרוך בתעצומות נפש רבות, ומפגש עם רבדים שקשה להתמודד עימם, קל וחומר לטפל בהם, ועם המון קשיים רגשיים לחוות את החוויה. יחד עם זאת מלמד שירות זה על נתינה, על התחשבות בחלש, ועל מתן עזרה וחמלה.

שירות לאומי לבנות חילוניות ולא רק

שירות לאומי לבנות חילוניות, ולכל המתנדבים הוא מוערך מאד, ומאפשר תרומה אמיתית מאד לקהילה. המתנדבים לשירות עוברים הכשרות מיוחדות, בהתאם לסוג ההתנדבות, ועם תום השירות הם זכאים לאותן ההטבות שמקבל כל חייל משוחרר מצה"ל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה