יום שני, 25 ביוני 2012

עסקים למכירה


מומלץ לבצע בדיקת נאותות לפני קניית עסק קיים
אתם מקבלים הצעה מעניינת או שראיתם הצעה מבעל עסק שמעוניין למכור את העסק שלו. מהבדיקה הראשונית שלכם, נראה שזה עסק שיכול להניב עבורכם רווחים לא מעטים. אלא שכעת מומלץ בחום כי תבצעו הליך שנקרא בדיקת נאותות. למה הכוונה? זהו הליך שבו אתם בודקים באופן מדוקדק יותר את העסק שמוצע למכירה. כך תדעו שמדובר באמת בתהליך משתלם עבורכם. לוח עסקים למכירה אמור לפרט את רוב הנתונים הרלוונטים לגבי העסק הנמכר.

לבצע בדיקה בכמה רמות
מבחינה משפטית, כדאי לעשות בירור קצר שיבטיח לכם שאין תביעות כנגד החברה או העסק. ברמה זו תראו שהסיבה שבגללה מתבצע התהליך של מכירת עסקים היא לא בשל עיקול או איום משפטי על העסק הנמכר. אתם תוכלו לוודא שהעסק הוא תקין, פועל בצורה חוקית, ואין עליו איומים שונים. מומלץ גם לוודא שלא הוגשו תביעות מצד גופים פרטיים נגד העסק, כמו תביעות של לקוחות או של עובדים. עסקים למכירה הם לפעמים הזדמנות עסקית יוצאת דופן להצלחה, אבל חשוב לוודא את הפרטים הללו.

עסקים למכירה - לבצע בדיקת מיסוי
השלב הבא של בדיקת מכירת עסקים יתמקד בתחום המיסוי. עליכם לוודא שלעסק אין בעיה מסוימת בתחום תשלום המסים מכל סוג שהם. וודאו כי בעל העסק לא מנסה להעלים סכומים נוספים, וכמובן וודאו שאין חקירה של רשות המסים נגד העסק. מומלץ גם לבצע בדיקה כלכלית על התהליך של מכירת עסקים, ולוודא כי העסק מתנהל בצורה נכונה מבחינה כלכלית. כך תוודאו בעת מכירת עסקים שהעסק מנהל ספרי חשבונות תקינים, ואין פערים בתחום.


ולבדוק גם את הרמה העסקית
לוח עסקים למכירה מרכז עסקים למכירה במגוון תחומים. גם אם עסק מסוים קורץ לכם, באחריותכם לבצע בדיקה עסקית לכדאיות העסקה. זוהי למעשה הבדיקה שמנסה לבחון את העסק מזוויות אחרות, אשר ינתחו אותו לעומק. בבדיקה עסקית של מכירת עסקים, אתם מוודאים האם העסק יכול באמת לספק לכם רווחים. שבודקים עסקים למכירה, כדאי לתכנן כיצד תוכלו לפתח את העסק בעתיד ולהרחיב אותו. בכל מקרה, לפני שאתם עושים צעד משמעותי בכיוון רכישת עסק, כמובן שעליכם להציג הנתונים ליועץ מקצועי כמו רואה חשבון ורצוי גם עורך דין, על מנת שתהיו סמוכים ובטוחים שהעסקה שאתם מתכננים לבצע, אכן טומנת בחובה פוטנציאל חיובי עבורכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה