יום שבת, 18 ביולי 2015

יועצי משכנתאות



שלבים בהתנהלות מול יועצי משכנתאות
התנהלות סטנדרטית מול יועצי משכנתאות כוללת חמישה שלבים. השלב הראשון הוא תכנון פיננסי תוך התייחסות לאופי המשכנתא, הערכת העלות הכוללת של הנכס והיכרות עם ההוצאות הנלוות. השלב הראשון הוא גם החשוב ביותר בתהליך ולכן כדאי להשקיע בו זמן ומשאבים. יש לנצל את השלב הזה על מנת לבחור יועצי משכנתאות מקצועיים ולקבל המלצות מחברים, בני משפחה ולקוחות קודמים. 

השלב השני בהתנהלות מול יועצי משכנתאות הוא השוואה בין המסלולים עצמם. כאן הדגש הוא על אופי המשכנתא, הצורה בה היא בנויה והאופן בו נקבעת הריבית. מי שלומד היטב את עולם המשכנתאות חוסך לעצמו כסף וסיכון. היועצים יכולים ללוות את הלקוח בשלב הלמידה ולהעמיד לרשותם כלים מתקדמים. 



בחירת תמהיל משכנתא עם יועץ מקצועי
השלב השלישי בהתנהלות מול יועצי משכנתאות היא בחירת התמהיל. השיקולים העיקריים אותם בודקים יחד עם היועץ כוללים פיזור סיכונים, גמישות בביצוע שינויים, חשיפה מוגבלת למגמות גלובאליות והגבלת תמהיל ההלוואות בריבית משתנה. היועצים יכולים לעזור ללקוחות להבין מה המשמעות של ריכוז מסלולי ההלוואה ולהציע להם שילוב כלכלי, גמיש וסולידי.

השלב הרביעי שבלעדיו אי אפשר לקחת משכנתא הוא קבלת אישור עקרוני וחתימה על החוזה מול הבנק. בשלב הזה יועצי משכנתאות צריכים לבדוק שהאינטרס של הלקוח מופיע בצורה הברורה ביותר על גבי החוזה. כדאי לערב את היועצים בשלבי החתימה, לעצור את ההתנהלות בכל מקרה של התלבטות ולא להתבייש להעלות שאלות ספציפיות.
יועץ מקצועי ילווה את הלקוח גם בשלב החמישי של התנהלות מול משכנתא קיימת. בשלב הזה עוקבים אחר ביצועי המשכנתא, מנהלים אותה באופן שוטף ומעדכנים אותה לפי סגנון החיים. היועץ תומך במסלולי ההלוואה ומונע מצב של הפסדים כלכליים קשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה