יום שני, 4 ביולי 2016

מחזור משכנתא עבורכם



מהי המשכנתא?
משכנתא היא הלוואה שאנשים לוקחים מהבנק לטובת קניית דירה או בית. המשכנתא היא הלוואה ככל ההלוואות, בה יש סיכון וריבית. בשוק ההלוואות נהוג כי ככל שהסיכון גבוה יותר, כך הריבית עולה. במקרה של משכנתא, מדובר בהלוואה של סכום גדול מאוד ופריסת תשלומים לעשרות שנים – הסיכון בהלוואה מסוג זה הוא יחסית גדול. עם זאת, הדרך להתמודד עם הסיכון ולאפשר משכנתא לציבור רחב יותר היא הערובה – הערובה במקרה של משכנתא היא הנכס שהלווה מעוניין לקנות בעזרת הכסף. במקרה שהלווה לא יוכל להחזיר את כספי ההלוואה, הבנק יפנה את הדיירים וימכור את הנכס על מנת לכסות את ההפסדים. כתוצאה מכך, הסיכון יורד משמעותית וניתן לתת את ההלוואה בריבית מעט נמוכה יותר. הריבית מתבטאת במסלולי המשכנתא השונים, אשר כל אחד מציע תכנית ריביות אחרת.




מה זה ייעוץ משכנתא?
ייעוץ משכנתא נעשה על ידי גורם המומחה במשכנתאות. תפקיד יועץ המשכנתא הוא לעזור לכם למצוא את המשכנתא המתאימה ביותר עבורכם. בחירת המשכנתא צריכה להיעשות בצורה מושכלת, ולרוב דורשת בסיס ידע מסויים בנושא. יועץ משכנתא הוא בעל ידע נרחב בנושא, ולרוב גם מכיר טוב את המערכת הבנקאית.

מה זה מחזור משכנתא?
מחזור משכנתא הוא כינוי לתהליך של סילוק המשכנתא הישנה והחלפתה במשכנתא חדשה. מחזור משכנתא מאפשר לנו להחליף בין מסלולי משכנתא שונים. הסיבה לביצוע מחזור משכנתא היא שינוי בתנאי החיים או המשכנתא עצמה. ייתכן ויהיה מדובר בשינוי קבוע במצב הכלכלי (העלאת ההכנסה או הגדלת ההוצאות הקבועות לדוגמא כתוצאה מילדים) או בשינויים רגולטוריים במשק. במידה ואתם שוקלים לבצע מחזור משכנתא, מומלץ לבחון את המסלולים השונים אותם מציעים הבנקים ולאחר מסלול אשר יהיה אטרקטיבי יותר עבורכם. זכרו כי במחזור משכנתא ניתן לעבור בין בנקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה