יום שבת, 3 בספטמבר 2016

לימודי סאונד - רוצים להיות מפיקי סאונד?



מפיק סאונד - מקצוע חווייתי במרכז העולם המוזיקלי
מפיקי סאונד הם אנשים שאוהבים מוזיקה וחיים מוזיקה. תפקידם של מפיקי הסאונד הוא לערוך את המוזיקה - לעשות על המוזיקה מניפולציות ולשלוט על ההקלטות באמצעות שלל הכלים הטכנולוגיים העומדים לשירותם (ויש לא מעט כאלה). מפיקי סאונד מבינים כיצד קול עובד, ויש להם חוש מיוחד וכישרון למוזיקה. הם אלו שיעשו שינויים לקולות של הזמרים או ישלבו את הקולות השונים בסרטים ובסדרות. אחת הדוגמאות השכיחות ביותר הן כמובן תיקונים לקול של זמרים (לרוב לא מוכשרים במיוחד) לאחר ההקלטה.

לימודי סאונד
לימודי סאונד נערכים בבתי ספר לאומנויות או במכללות מסויימות. במסגרת לימודי סאונד עוברים הסטודנטים קורסים תיאורטיים, פרקטיים ומבצעים בעצמם פרויקט. במסגרת הלימודים התיאורטיים הם עוברים קורסים על קול (מבחינה פיזיקלית), מוזיקה וציוד טכני - כיצד הוא עובד, כיצד להפעיל אותו וכמובן כיצד לתחזק אותו. בחלק הפרקטי בלימודי סאונד מתנסים בתוכנות ובציוד השונה. במהלך הפרויקט הסטודנט מוביל עריכה מוזיקלית והפקה סאונד לבדו ויוצר תוצר מוזיקלי ייחודי עבורו. בסיום לימודי סאונד מקבלים הסטודנטים תעודת הנדסאי סאונד. 



השתלבות בשוק העבודה
העולם האומנותי והמוזיקלי, בעיקר בישראל, הוא לא גדול במיוחד. צריך הרבה אמביציה ורצון על מנת להשתלב בו וכמובן להצליח בו. מפיקי סאונד הם לרוב חלק מאולפן קיים או מקימים בעצמם אולפן משלהם. מן הסתם ההתחלה של מפיק סאונד שסיים את לימודי הסאונד תהיה באולפן קיים, על מנת להכיר את העבודה ולהתמקצע. בניית וניהול אולפן דורשים ידע וניסיון, וכמובן סכומי כסף מכובדים. האולפנים הגדולים והנחשבים יעסקו כמובן בהקלטות של אמנים מהשורה הראשונה. אליהם שואפים כמובן כל מפיקי הסאונד להגיע. לעומת זאת, האולפנים הקטנים מקליטים אמנים מתחילים או להקות בתי ספר וכדומה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה