יום שבת, 3 בספטמבר 2016

בריכות ביתיות



למי מתאימה התקנת בריכה בבית?
בריכת שחייה ביתית היוותה מאז ומתמיד מעין סמל סטטוס ליוקרה, אך כיום אנשים רבים הבינו שניתן להתקין בריכה בעלות סבירה לחלוטין. התקנה של בריכת שחייה למעשה יכולה להתאים לכל בית בו יש די מקום עבור בריכה בגודל סביר שיאפשר מרחב תנועה. המקום ממש לא מוכרח להיות בגינה. למעשה, ניתן להתקין בריכות ביתיות גם בעליית גג, במרפסת מספיק גדולה ואפילו בחדר מקורה. 




איך מתכננים הקמת בריכה?
יש כמה גורמים שמשפיעים על התכנון ועל ההקמה הסופית של בריכות ביתיות, אשר חשוב לקחת בחשבון בעת התכנון:
·         שיטת הבנייה - יש כמה שיטות בנייה מרכזיות כיום. השיטות הזולות יותר הן בניית בריכה מתועשת והקמת בריכת פיברגלס. בבריכה המתועשת האזור בו נמצאים המים עשוי מרצועות PVC מיוחדות, ובבריכות פיברגלס ישנו חיפוי דקורטיבי של שיש או של קרמיקה. שתי שיטות אלו הן מהירות מאוד להקמה. בניית בריכת בטון דורשת תכנון מדוקדק יותר, ובנייתן מצריכה חפירת בור באדמה או הקמת יסודות בטון מסיביים. הן יקרות יחסית אך הן בעלות המראה היוקרתי ביותר.
·         התייחסות לתנאי השטח – כאשר מתכננים הקמת בריכות ביתיות, חשוב מאוד להתייחס לתנאים בבית. יש בריכות שדורשות הקמה מוגבהת והן מצריכות הגבהה של כל השטח שסובב אותן, ולעומת זאת יש בריכות שניתן לחפור בבור, אשר מתאימות רק לגינות. חשוב כמובן גם להתייחס לגודל ולעומק של הבריכה.

מה צריך להתקין מעבר לבריכה עצמה?
בריכות ביתיות אף פעם לא מגיעות בפני עצמן. התקנתן מצריכה גם שילוב של מערכות שאיבה ושל מערכות חיטוי מתאימות. חימום של הבריכה גם עשוי להיות נחוץ, במיוחד אם גרים באזורים קרים. בנוסף לכך, תאורה היא גם כן עניין שרצוי להשקיע בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה