יום שבת, 3 בדצמבר 2016

הפקה מוזיקלית - למה חשוב להפיק שיר?



בעולם המודרני כל מוזיקאי אשר רוצה להצליח חייב לעבוד בקפידה על כל שיר ושיר אשר הוא יוצר, לא מספיק שיהיה טקסט אשר כתוב טוב ולחן מוצלח, חלק בלתי נפרד מהשיר הוא הפקה מוזיקלית, מפיק יכול לשנות לגמרי את אופי השיר ולהפוך שיר טוב לנהדר. הדרך הנוחה ביותר להבין את תפקידה של הפקה מוזיקלית ביצירת שיר היא להסתכל על שיר כעל "ערום" לפני הפקתו. הפקת השיר בעצם מהווה את העטיפה של השיר שהופכת אותו למקצועי.




מה עושים כשמפיקים שיר
הפקה מוזיקלית אחראית על המון החלטות חשובות לגבי השיר או האלבום כולו, אותו מפיק בדרך כלל אותו המפיק אשר מחליט על הגוון והאופי של האלבום, כך שיהיה בעל טון ספציפי ולא רק אוסף של שירים. במהלך של הפקה מוזיקלית המפיק יחליט החלטות חשובות כגון נגנים נוספים וכלים שלא נמצאים בסקיצת השיר, לוח הזמנים, סולמות, קצב, וסגנון. כאשר מדובר על אלבום מלא המפיק יחליט על סדר השירים, ישנם מפיקים אשר גם משתתפים בהופעות של האומנים להם הפיקו את השיר. מפיקים רבים הם אומנים מוכרים בפני עצמם אשר יוצרים שותפי פעולה חד פעמיים עם מוזיקאים אחרים.

הפקה מוזיקלית לא רק למקצועניים
למרות שנהוג לחשוב על הפקה מוזיקלית כתחום ששמור למוזיקאים מקצועיים בלבד, לא כך הדבר. ישנם מפיקים רבים אשר יפיקו שיר גם לטובת אנשים פרטיים במחירים הוגנים. אם אתם מחפשים לעשות מתנה מיוחדת לחתונה של חברים, בת מצווה, יום נישואין או הצעת נישואין מיוחדת, תמיד תוכלו לכתוב שיר מגניב ולפנות למפיק מוזיקלי כדי להפוך את השיר למקצועי יותר. בעזרת הפקה מוזיקאית תוכלו לתת מתנה בלתי נשכחת לקרובים לכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה