יום שלישי, 10 במאי 2011

חיסונים למטיילים


במסגרת טיולים לארצות אקזוטיות בעולם קיימים לא מעט סיכונים בריאותיים, שחלקם עלולים לגרום לתוצאות טראגיות במיוחד. את מרבית הסיכונים ניתן למנוע בעזרת אמצעי זהירות פשוטים ובאמצעות חיסונים למטיילים הניתנים לפני הנסיעה.

לא מדובר רק במטיילים הצעירים הנוסעים אחרי הצבא להודו ולדרום אמריקה, אלא גם במטיילים מבוגרים הנוסעים לטיולים מאורגנים קצרים למדינות לגביהן ישנה אזהרה של משרד הבריאות. אלה הן מדינות העולם השלישי ומדינות באזורים טרופיים בהן תנאי ההיגיינה ירודים וקיימות מספר רב של מחלות זיהומיות.

חיסונים למטיילים – תמונת מצב
משנה לשנה מספר המטיילים בעולם עולה באופן משמעותי: תיירים, אנשי עסקים, מבקרים בכנסים, מהגרים וביקורים משפחתיים. אם באמצע המאה הקודמת מספרם עמד על 50 מיליון תיירים בשנה, עשרים שנה מאוחר יותר הוא הגיע ל- 150 מיליון הרי בשנת 2000 הוא עבר את רף ה- 700 מיליון מטיילים. גם הזמן הנדרש לנסיעה התקצר בצורה דרמטית כאשר מכמה שבועות ואפילו חודשים הוא התקצר ל- 36 שעות מאקסימום לכל יעד בעולם. זו הסיבה כי גם המחלות הזיהומיות מתפשטות היום בקצב מהיר מאוד, מה שדורש מכל המטיילים להיות מוגנים מהבחינה הבריאותית. 

חיסונים למטיילים


חיסונים למטיילים – רפואת מטיילים
בעקבות פריחתו של ענף התיירות העולמי רפואת המטיילים זוכה למרבית תשומת הלב. זהו ענף ברפואה העוסק בנושאי בריאות של מטיילים בעולם, במיוחד כאלה הנוסעים לאזורים טרופיים ולמדינות עולם השלישי. מפני שאת עיקר המאמץ מושקעים ברפואה מונעת, זאת באמצעות חיסונים נגד מחלות זיהומיות שונות כגון: מלריה, טיפוס הבטן, צהבת, דלקת קרום המוח, שפעת העופות וכו'.

עם זאת, חשוב לציין כי רפואת מטיילים לא עוסקת רק במתן חיסונים למטיילים אלא גם באבחנה של מצבו הרפואי של המטייל בהתאם לאזורים הגיאוגרפיים בהם הוא צפוי לשהות. המטיילים מקבלים הדרכה והמלצות למניעת מחלות, לשמירה על היגיינה, דרכי זהירות וגם מרשמים לתרופות האמורות לעזור במקרה הצורך. 

חיסונים למטיילים – מניעת סיכונים
חיסונים למטיילים הם קריטיים לכל הנוסעים למדינות לגביהן קיימת אזהרה של משרד הבריאות. הם ניתנים לאחר יעוץ ברופא מומחה ונרשמים בפנקס חיסונים למטיילים בינלאומי אותו חשוב לקחת לטיול. 

כדאי לדעת כי לא מדובר בהגנה של 100% וכי החיסונים עלולים לגרום גם לתופעות לוואי די קשות. לכן, חיסונים למטיילים במזרח ובשאר אזורים נחשלים, חייבים להתבצע במסגרת של קופת החולים העוסקת ברפואת מטיילים, תוך התאמתם לכל מטייל באופן אישי ולאחר הסבר על הסיכונים הכרוכים בנסיעה למדינה זו או אחרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה