יום חמישי, 3 במאי 2012

רישום חברה חדשה


האם גם אתה, בעל עסק תוהה אם כדאי להעביר את העסק לפעול במתכונת של חברה בע"מ? האם גם אתה לא מכיר את היתרונות הקיימים ברישום החברה? 

בעלי עסק רבים עומדים במצב דומה לשלך. רישום חברה חדשה הינו הליך משפטי מורכב, אך הוא יכול להביא ליתרונות משמעותיים מבחינת מעמדך המשפטי כאיש עסק, וכן גם מבחינה כלכלית. מאחר ומדובר בהליך כה מורכב וחשוב, הרי שנדרש ממך להתייעץ עם גורמים מקצועיים רלבנטיים שיציגו בפניך את כל האלטרנטיבות ויתארו בפניך את העומד להתרחש. אנשי מקצוע אלו הם רואה חשבון מקצועי ומנוסה וכן עורך דין מומחה בתחום החברות. רק לאחר ייעוץ מקצועי תוכל לקבל את ההחלטה הסופית.

אילו יתרונות משפטיים קיימים בעת רישום חברה חדשה?

הקמת חברה בע"מ מעניקה לחברה אישיות משפטית נפרדת. מצב זה יוצר הפרדה מוחלטת בין הנושים לבין בעלי המניות. במקרה זה, היזמים הפועלים באמצעות תאגיד, אשר מעניק להם הגנה משפטית וכלכלית. באופן כזה, כאשר נעשות פעולות של צדדים שלישיים כנגד היזמים, היא חייבת להיעשות מול התאגיד בלבד, ולא מול היזמים, אשר עומדים מאחורי מסך התאגיד. 

 
אילו יתרונות כלכליים קיימים בעת רישום חברה חדשה?

כאשר נלקח מס ממנהל עסק הפועל כעצמאי, כל חובות המס והקנסות מוטלים עליו באופן אישי. באופן כזה, הנישום חייב לשלם את כל הקנסות והמיסים מכיסו הפרטי ומתוך נכסיו, ובמידה והוא לא מצליח לפרוע את החוב, הוא מחויב לבצע פשיטת רגל. אך במידה ומנהל העסק פותח חברה חדשה בע"מ, פקידי השומה לא יכולים לבצע את השומות באופן כזה. מעבר לכך, כאשר בעל עסק פותח חברה וחדל לעבוד כעצמאי, הוא קובע לעצמו את גובה משכורתו, ומכאן כי גובה מס הבריאות והביטוח הלאומי ישולמו בהתאם לגובה המשכורת שיקבע לעצמו.

אילו טפסים יש להגיש כדי להקים חברה?

ראשית, על מנת לפתוח חברה יש להגיש לרשם החברות טופס 1 שבתוספת לתקנות החברות (דיווח, רישום וטפסים), תש"ס -1999. לכך יש לצרף תקנון חברה, הצהרה של בעלי המניות של החברה, והצהרת הדירקטורים הראשונים של החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה