יום שישי, 11 במאי 2012

פירוק חברה


כיצד מתבצע פירוק עבור החברות השונות?

בעולם העסקי קיימים מקרים לא מעטים בהם יש צורך בסיום פעילות של חברה. הדבר יכול לנבוע מקשיים כלכליים המצביעים על חוסר רווחיות של החברה, או לעיתים מהחלטה של בעלי החברה להפסיק את פעילות החברה מכל סיבה אחרת שאינה דווקא קשורה להיבטים כלכליים. הליך פירוק חברה אמנם אינו מונע הליכי גביה או עיצומים עבור חברה מפירת חוק, אך הוא רלוונטי לחברות רבות בשוק.

למעשה, ישנם מספר מסלולים אשר בסופם מתבצע פירוק חברה. ישנו הליך פירוק חברה במסלול מקוצר המיועד לחברות יחיד, הליך פירוק מרצון במסלול רגיל ופירוק מרצון על ידי נושים. כדאי גם להכיר את הנושא של פטור מאגרה לחברה שנמצאת בהליכי פירוק מרצון, וזאת על מנת להגיש את הבקשה בזמן ולהימנע מתשלומים מיותרים. בכל מקרה, מדובר בהליך שיש לבצעו בליווי משרד רואה חשבון.

הליך פירוק המתאים לחברת יחיד

במידה ומדובר על מסלול מקוצר לחברת יחיד הליך הפירוק כולל מספר שלבים. בשלב הראשון יש לוודא כי בנסח החברה מוגדרים הבעלים כבעל מניות ודירקטור יחיד. לאחר מכן יש לחתום על תצהיר בפני עורך דין, להחתים את המפרק ולשלוח בדואר רשום את ההודעה לפרסום ברשומות. לאחר הפרסום וקבלת אישור מרשם החברות על הגשה תקינה יש להתחיל למימוש נכסי החברה ולסילוק ההתחייבויות.



פירוק חברה במסלול רגיל

הליך פירוק חברה במסלול הרגיל אינו זהה למסלול המקוצר עבור חברת היחיד, אך הוא נשען על עקרונות דומים. גם בהליך מן הסוג הזה יש לערב עורך דין אשר מלווה את הגשת הבקשה, לעמוד בזמנים אותם מקציב משרד הביטחון ולהגיש את האישורים המתאימים.

לכל חברה מתאים הליך פירוק אחר

הליך פירוק חברה אמנם אינו נתפס כהליך חיובי אך ישנם מקרים בהם הוא חלק בלתי נפרד מההתנהלות העסקית. חברות רבות בוחרות לפרק את עצמן על מנת לפתוח דף חדש, או לחילופין לעזוב שוק תחרותי מסוים בזמן שמתאים להם. משרד המשפטים מאפשר את ניצול החוק לטובת פירוק חברות בצורות שונות וכדאי לדעת עליהן לפני שמתחילים בהליכים עצמם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה