יום שלישי, 15 במאי 2012

עוסק פטור


עוסק פטור- יתרון או חסרון?

בעלי עסק רבים לא ממש מבינים את משמעות ההגדרה עוסק פטור או עוסק מורשה, ולעתים טועים בהגדרה בעת רישום העסק ברשויות המס בעת פתיחת העסק. למעשה קיימים הבדלים מהותיים בין שני סוגי העסקים, כאשר פתיחת עוסק פטור היא דווקא התחשבות רשויות המס בבעלי העסק החדש, ומתן סוג של מרווח נשימה, לפחות בשלביו הראשונים של העסק.


מה זה עוסק פטור?

עוסק פטור הוא עסק שרווחיו השנתיים לא עולים על 76,000 ₪. כל סכום מעבר למקסימום זה, מחייב במעבר לקטגוריה של עוסק מורשה. עוסק פטור, כשמו כן הוא, פטור מתשלומי מע"מ לרשויות מדי חודש, ובמקביל גם לא גובה מע"מ זה מלקוחותיו.
עוסק פטור הוא כל עסק קטן, ובעבר נקרא סוג זה של עסקים, עוסק זעיר, למעט מקצועות כגון רפואה, פסיכולוגיה, וטרינריה, עריכת דין, ראיית חשבון וכדומה. אם זהו משלח ידכם, לא תוכלו להיות עוסקים פטורים.

הכל דבש?

למראית עין, עושה רושם כי משתלם יותר להיות עוסק פטור. האמנם? אכן, אם אין לכם שאיפות גבוהות ואתם מסתפקים בהכנסה חודשית של כ 6000 ₪, תוכלו להיות עוסקים פטורים כדת וכדין. בנוסף, יש לזכור כי עוסק פטור אינו יכול להגיש חשבונית מס אלא רק קבלה. חברות רבות לא מוכנות להתנהל כנגד קבלות, ואתם עשויים להפסיד בשל כך לקוחות.
יחד עם זאת, אם העסק נועד להשלמת הכנסה, או מראש אתם יודעים כי אלו המגבלות שלכם, נחסכת מכם הטרחה החודשים בדמות תשלומי מע"מ, ועוד דרישות שישנן כלפי עוסקים מורשים, ואתם כעוסקים פטורים, לא חייבים בהן בעצם.

אז מה עושים?

ההמלצה היא להכין תוכנית עבודה מסודרת, טרם ניגשתם אל רשויות המס, ולערוך צפי הכנסות לשנה הקרובה, בידיעה שכל עסק, יהיה זה פטור או מורשה, מרוויח פחות בחודשים הראשונים, ואף ההוצאות גדלות עד להתייצבותו של העסק. הוסיפו לכך שכר טרחה של רואה חשבון, וראו כיצד כדאי לכם להתנהל. בכל מקרה, גם אם נרשמתם כעוסק פטור, וראיתם ברכה בעמלכם, תמיד תוכלו לשנות את הסטטוס לעוסק מורשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה