יום שבת, 10 בנובמבר 2012

רואי חשבון


כיצד לזהות רואי חשבון טובים?
אנשי עסקים רבים שואלים את השאלה - מי הם רואי חשבון טובים ומקצועיים? במה הם מתאפיינים, ולמה יש לצפות מרואי חשבון טובים? לא משנה אם אתם בעלי עסקים, עצמאיים, או בעלי חברה בע"מ עליכם לדעת כיצד לבחור רואי חשבון טובים, כי העסק שלכם יהיה תלוי לא מעט בעבודתם המקצועית והמיומנת.
רואה חשבון מקצועי יוכל לספק לעסק שלכם את מירב תשומת הלב לתהליכים הפיננסים העוברים עליו ולדאוג כי הכל מתבצע בצורה מקצועית ועל פי כל חוקי המדינה כולל מוסדות המיסים.
רואי חשבון

מה דרוש כדי להפוך לרואי חשבון?
רואי חשבון הם אנשים אשר עובדים עם רישיון. את הרישיון מעניקה מועצת רואי החשבון בארץ שזה הוא הגוף אשר מוסמך להעניק רישיונות אלה מטעם משרד המשפטים. על מנת להפוך רואי חשבון יש ללמוד במוסד אקדמאי מוכר כמו אוניברסיטאות או מכללות שונות. משך הלימודים הוא שלוש שנים וכן דרושה שנת השלמה נוספת אשר בה התלמיד עובר סקירה נוספת במקצוע החשבונאות. לאחר שנת ההשלמה יכול התלמיד לגשת לבחינת ההסמכה ולאחר שעבר אותה עליו לעבור התמחות של שנתיים או יותר אצל רואי חשבון ותיקים אשר רשאים לאמן מתמחים בתחום זה.
תפקידיהם של רואי החשבון
רואי חשבון עוסקים במגוון שלם של תפקידים שונים. רואי חשבון עושים ביקורות לספרי הנהלת החשבונות של החברה ועל פעילותה וכן כתיבת דוחו"ת כספיים של החברה. רואי חשבון עוסקים גם במתן שירותים רבים לחברות גדולות אשר עובדות עם חו"ל ולכך נדרשת הכשרה מיוחדת בזמן ההתמחות.
רואי חשבון לעסקים קטנים
רואי חשבון רבים עוסקים בתחום העסקים הקטנים והבינוניים ועיקר עיסוקם הוא ייעוץ פיננסי לעסקים אלה בתחום הניהול הפיננסי, ייעוץ בעינייני מס, ניהול התיקים מול הרשויות השונות – מס הכנסה, מע"מ ביטוח לאומי וכיוצא בזה, הכנת הצהרות הון, הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה וכדומה. בחירה נכונה של רואי חשבון עבור העסק שלכם צריכה לקחת בחשבון את כל הפרמטרים הללו ועל מנת שתיהנו משירותים ממוקדים ואמינים של רואי חשבון מנוסים ובעלי מוניטין רב בתחומם. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה