יום שני, 11 במרץ 2013

רצח רבין



רצח רבין – תיאוריית הקונספירציה ועל הקשר לרצח הרב כהנא
כל רצח של אישיות פוליטית מן המעלה הראשונה, הן בארץ והן בעולם, 'מלווה' עד היום באינספור תיאוריות קונספירציה כאלה ואחרות. לכן, אין זה כלל פלא (ואפילו להיווכח), כי, תיאוריית הקונספירציה של רצח רבין לא רק ממשיכה ללוות את רצח רבין, אלא אפילו 'למצוא' קווי דימיון בינו לבין הרצח של הרב כהנא.


על רצח רבין תיאוריית הקונספירציה ורצח הרב כהנא
תיאוריית הקונספירציה של רצח רבין הינה תוצאה ישירה של המדיניות הפוליטית של יצחק רבין, ושל הבשורה אשר הסכמי אוסלו היו אמורים להביא למזרח התיכון. הלכה למעשה, תיאוריית הקונספירציה של הרצח גורסת, כי, רצח רבין הינו מלאכת מחשבת של יגאל עמיר ואנשי ימין קיצוניים, גוש הימין במפה הפוליטית והשב"כ. מבחינת רצח הרב כהנא, רצח הרב התרחש בניו יורק, על ידי ערבי מוסלמי אשר התחפש ליהודי חרדי. כמו תיאוריית הקונספירציה של רצח רבין, קמה לה מיד תיאוריית קונספירציה של רצח הרב, תיאוריה אשר גרסה, כי, רצח זה הינו מעשה של גוש השמאל במדינת ישראל.

יש לא מעט ביקורת על תיאוריית הקונספירציה לגבי רצח רבין
כמו הביקורת אשר מוטחת על תיאוריית הקונספירציה של רצח הרב כהנא, כך גם יש לא מעט ביקורת על תיאוריית הקונספירציה של רצח רבין. ביקורת זו גורסת, כי, רצח רבין הינו תוצר פעילות של גוש הימין אשר ניסה 'לנקות' מעל עצמו את אינספור האירועים המסיתים אשר קדמו לרצח רבין. בנוסף, אפילו יגאל עמיר מספר, כי, הוא אחראי על הרצח באופן אישי ועצמאי. במילים אחרות, תיאוריית הקונספירציה של רצח רבין (בדיוק כמו של רצח הרב כהנא), מעלה אינספור ספקות וסימני שאלה.

תיאוריית הקונספירציה – תיאוריה ייחודית ביותר
תיאוריית הקונספירציה של רצח רבין (כמו זו של הרב כהנא) גורסת הרבה מאוד אירועים והתרחשויות 'מלאי דימיון'. יחד עם זאת, אף אחד מהם עוד לא אושש באופן חוקי ובבית המשפט. לכן, תיאוריה זו מוגדרת כתיאוריה ייחודית ומקורית, אבל גם אולי כחסרת כל ביסוס, וזאת על אף אינספור תרחישי הקשר אשר מאפיינים אותה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה