יום חמישי, 7 במרץ 2013

מסחר עצמאי



מה זה מסחר עצמאי?
החלטתם כי אתם רוצים להתחיל לסחור בבורסה ובשוק ההון. השאלה הנשאלת היא עכשיו - איך אתם מעדיפים לסחור בשוק ההון? יש אנשים אשר רוצים שיהיו אנשים אשר ישקיעו עבורם, ועל כן הם מעבירים את כל ההחלטות לגבי ההשקעות בתיק שלהם לידי בתי השקעות או לידי בנקים שונים אשר יקבלו עבורם את כל ההחלטות. אבל יש גם אנשים אשר בוחרים בשיטה אחרת לגמרי. אם אתם מרגישים כי גם לכם יש את הידע המספק, למה שלא תעברו לשיטה הנוחה באופן מיוחד של מסחר עצמאי?

איך זה אפשרי לבצע זאת כיום?
בעבר, על מנת לבצע מסחר עצמאי היה עליכם להרים את שפופרת הטלפון, וליצור קשר עם איש הקשר שלכם - בין אם זה היה הברוקר או הבנקאי שמטפל בכם. אבל האינטרנט והטכנולוגיה שינו לחלוטין את התמונה, והיום כל אחד יכול לבצע בקלות מסחר עצמאי דרך המחשב בבית שלו, תוך שימוש בתוכנה מתאימה למסחר עצמאי. השימוש הוא פשוט למדי, והפקודות נשלחות באופן ישיר לאיש קשר הרלוונטי.

איזה תוכנה כדאי לכם לרכוש לצורך מסחר עצמאי?
כיום, ישנן מספר תוכנות מובילות בשוק הישראלי כדי לבצע מסחר עצמאי. חשוב מאד לציין שעבור ההורדה ועבור הרישיון, יהיה עליכם לשלם עמלה מסוימת. לכן, כשאתם רוצים לבצע מסחר עצמאי חשוב מאד לראות מהי עלות הרישיון של התוכנה, ולכמה זמן הרישיון תקף וכל כמה זמן צריך לחדש אותו . כמו כן, כדאי לראות שהתוכנה עצמה כוללת את כל הפעולות הנחוצות לצורך המסחר שלכם.

  
ומה זה עוד דורש מכם?
באופן עקרוני, ברגע שהורדתם תוכנת מסחר עצמאי ויש לכם איש קשר מתאים בבנק, בבית השקעות או דרך ברוקר עצמאי, אתם לא צריכים לבצע עוד דבר! את כל הפעולות של מסחר עצמאי אתם יכולים לבצע מרגע זה בלחיצת כפתור פשוטה, וכל פעולה תתרחש תוך רגע. כמובן שמומלץ בחום להוריד גרסת ניסיון של כל תוכנה, כדי שתראו האם העבודה עם התוכנה היא פשוטה עבורכם, והאם ברור לכם מה כל פונקציה עושה.

תגובה 1:

  1. פוסט מאוד מעניין.
    אני חושב שמסחר עצמאי הוא דרך טובה מאוד ללמוד על שוק ההון, ישנם הרבה אנשים שמפחדים להתחיל מסחר עצמאי על חשבון הכסף הפרטי שלהם מפני שהם מפחדים להפסיד כמובן.
    אני עובד כמה שנים בתחום הפיננסים לפני כשנתיים סיימתי תואר במנהל עסקים ובימים אלה אני מסיים הכנה למבחני חשב שכר.
    כאשר חברים באו אלי וביקשו ייעוץ בנוגע להשקעות בבורסה ושוק ההון הדבר הראשון שאמרתי להם שיש הרבה מאוד אתרים אשר נותנים את האפשרות לשחק בכסף וירטואלי בשוק ההון וככה להתחיל ללמוד את התחום. כמו כן ישנם אתרים אשר מלמדים איך לסחור בשוק ההון.
    הרבה אנשים שואלים אותי כחשב שכר (אני כבר עובד קצת במקצוע הזה) האם כדאי לי להפריש קצת כסף ולסכן אותו בבורסה, יש כאלה שאני ממליץ להם ללכת ולשחק עם הכסף הזה לבד בבורסה וישנם כאלה שאני מעדיף להמליץ להם לתת לסוכן מקצועי להתעסק להם בכספים הללו מפני שאינם עם ראש להתעסק בבורסה.
    הפאונטה היא שאם יש לכם ראש ללמוד את התחום זהו תחום מאוד מעניין ומאתגר ואפשר להוציא ממנו המון. אם הראש שלכם לא באמת שם אז אני ממליץ לפנות לסוכן מקצועי ולתת לו סכום כסף חודשי שידע להשקיע אותו בבורסה ובשוק ההון.

    השבמחק