יום רביעי, 18 ביוני 2014

נזקי גוף



מי משלם פיצויים עבור נזקי גוף?
אם אתם חוויתם תאונה מסוימת, או התנכלות בזדון, או פגיעה תחת רשלנות מקצועית - אפשר שאתם סובלים מפגיעה קשה בגופכם או בנפשכם, ועל כן אתם צריכים לברר מהו הדין במקרה של נזקי גוף. ברור לכם כי באופן בסיסי, אתם זכאים לקבל פיצוי מסוים. אולם, מי משלם עבור נזקי גוף? מי אחראי לפצות אותנו? האם זו המדינה? חברת הביטוח? הגורם הפוגע? הנה כמה מקרים שכדאי להכיר בתחום.

כמה גופים שאחראיים לפיצוי
נתחיל ממצב ברור, שבו נגרמו לכם נזקי גוף עקב פעולה בזדון של גורם מסוים, שפגע בכם בכוונה תחילה. במצב זה, יש שני מישורים - האזרחי והפלילי. במישור הפלילי, המדינה גוזרת לא פעם קנס על הגורם הפוגע, אם כי לא כל הקנס הולך לפיצוי עבורכם. המישור השני הוא האזרחי - ובו אתם רשאים להגיש תביעה כנגד הנזק שנגרם לכם, ולקבל פיצוי מלא. כמו כן, במידה ויש לכם נכות קבועה או זמנית, אתם רשאים לדרוש קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי.



מה קורה במצב שבו נפגעתם כתוצאה מתאונה או רשלנות? במצב זה, יש להגיש קודם כל תביעה לביטוח הלאומי. כמו כן, יש להגיש תביעה לחברת הביטוח הפרטית של הגורם שפגע בכם - שהיא זו שאחראית לפצות אתכם, דרך חברת הביטוח שלכם או באופן ישיר. גם כאן, יש לעתים פתח להגשת תביעה אזרחית בחלק מהמקרים, ולעתים אפילו תביעה פלילית במקרים של רשלנות קשה.

פיצוי מהביטוח שלכם
פיצויים עבור נזקי גוף יכולים להגיע גם דרך חברת הביטוח שלנו - והדבר בעיקר נפץ במקרים של תאונות דרכים, שבהם נגרם לנו נזק - גם אם הגורם שאחראי לתאונה, נפגע בעצמו, ואז הוא יקבל פיצוי שיאפשר לו שיקום רפואי. כמובן שבכל המקרים הללו - יש מקום לפרשנות משפטית מקיפה ורחבה, ולכן נדרשת העזרה של עו"ד שמומחה בתחום של נזקי גוף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה