יום ראשון, 29 ביוני 2014

מה זה gmat?



מעוניינים לדעת מה זה gmat ועל מה הוא משפיע?
סטודנטים רבים בארץ תוהים לעתים קרובות מה זה gmat והאם גם הם צריכים לעבור את המבחן המיוחד הזה. כדי להבין מה זה gmat, רצוי פשוט להמשיך ולקרוא: מדובר על מבחן מיוחד, אשר מחובר ע"י הATC. זהו גוף אמריקאי, אשר אחראי על חיבור הבחינה, ממש כשם שהמרכז הארצי לבחינות והערכה מחבר בישראל את הבחינה הפסיכומטרית. כמו הפסיכומטרי, גם הgmat הוא מבחן יחסי, אשר בא להראות על סקאלת ציונים מסוימת בעקומת פעמון את הנבחנים הטובים יותר. בציון זה משתמשים בכדי לקבוע מי יוכל להתקבל ללימודי תואר שני במנהל עסקים בארה"ב, בארץ ובעולם.


המבנה המיוחד של הבחינה
על מנת להבין מה זה gmat, כדאי גם להתעכב לרגע על שיטת הבחינה הייחודית. כמו הפסיכומטרי, gmat מחולק לכמה פרקים - חשיבה מורכבת, חשיבה מילולית, חיבור, וחשיבה כמותית. הדבר משיוחד מאד שעוזר לנו להבין מה זה gmat הוא שיטת הבחינה עצמה. המבחן נעשה כולו על המחשב, כאשר מדובר על מבחן אדפטיבי. למה הכוונה? השאלות עצמן מחולקות לרמות קושי שונות. ברגע שמתחילים במבחן, אתם תקבלו שאלה ברמת קושי ממוצעת. עניתם נכונה? השאלה הבאה תהיה קצת יותר קשה. עניתם תשובה לא נכונה? השאלה הבאה תהיה קצת יותר קלה. כך כל אחד מתמודד עם רמת שאלות שמתאימה לו - והניקוד הוא כמובן בהתאם.

לעמוד בלחץ של זמן
כדי להבין לעומק מה זה gmat, כדאי גם לזכור שזהו מבחן שניתן תחת מגבלת זמן. למעשה, מי שבאמת צריך לדעת מה זה gmat, צריך להבין יותר מכל שמדבור על מבחן שעוסק בפתרון בעיות בלחץ של זמן, כאשר ההפסקות במבחן הן מועטות, אם בכלל. לכן כדאי להתכונן אליו היטב, כדי לבוא מוכנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה