יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

מה אנחנו לא יודעים על משקפי שמש?



רובנו מתייחסים אל משקפי שמש בתור פריט אופנתי בלבד. בפועל, יש למשקפיים תפקיד פונקציונאלי משמעותי המשפיע גם על הבריאות שלנו. משקפי שמש מיוצרים בצורה כהה ומיוחדת שתפקידה לבלוע קרינה ולווסת את אור השמש. הם מגנים על העין ומונעים סנוור גם במקומות בהם יש חשיפה לכמות גדולה של אור. רופאים ממליצים על שימוש במשקפיים מן הסוג הזה על שפת הים, באיזורים המכוסים שלג ותחת זרקורים.

ההגנה העיקרית של משקפי שמש היא מפני קרינה אולטרא סגולה. זו קרינה אלקטרומגנטית בעלת אורך גל קצר מזה של אור, אולם ארוך מזה של קרינת רנטגן רכה. קרינה אולטרא סגולה עלולה לגרום קטרקט, סרטן וניוון של רשתית העין. מסיבות אלו ואחרות ניתן כיום לרכוש משקפיים עם עדשות המשלבות גם משקפי ראייה וגם משקפי שמש.




שימושים נוספים של משקפיים
מלבד האמור לעיל, הפופולאריות של משקפיים בתרבות המערבית תורמת לניצולם לצורך שימושים נוספים. אפשר לשים משקפיים כדי להסתיר את הפנים וכך למנוע זיהוי או החצנת רגשות. שימוש כזה נפוץ בקרב מפורסמים כמו גם אצל בני נוער. יש מקרים בהם הצורה הכהה של המשקפיים מנוצלת לטובת הסתרת עיניים לאחר מחלה או מכה. עיוורים משתמשים במשקפיים כדי למנוע מהסביבה אי נעימות ויש הרבה אנשים שרוכשים משקפיים כדרך לשדר ריחוק.

משקפי שמש מיוצרים על פי תווי תקן מחמירים. לא משנה כיצד בוחרים להשתמש במשקפיים או איך מנצלים את יעילותם, לא ניתן להתעלם מנוכחותם. חברות אופנה מייצרות את המשקפיים תוך התאמה לדרישות הלקוחות ועל פי סגנון עיצוב מבוקש. התוצאה היא מגוון רחב של דגמי משקפיים ועשרות עיצובים חדשים היוצאים לאור מדי שנה עבור קהל הלקוחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה