יום שלישי, 23 במאי 2017

התנדבות בישראל



ידוע לכל כי התנדבות היא דבר שהנותן מרוויח בו יותר מהמקבל ברוב המקרים, שכן אין תחליף לתחושת הסיפוק הנלווית למעשה התנדבותי למען האחר, ללא בקשה או ציפייה לכל תגמול. האופציות להתנדבות בישראל הן אינסופיות ומגוונות מאד, כך שכל אחד יכול לתת מעצמו.




סוגי ההתנדבות השונים בישראל
רוח התנדבות בישראל קיימת וטבועה בתרבות שלנו כישראלים באופן המייחד אותנו מהעמים האחרים. בישראל ניתן למצוא סוגים שונים ומגוונים של התנדבויות, כך שכל אחד יוכל לשתף מכישוריו או מהידע שלו עם אחרים. הרעיון בהתנדבות הוא להעביר משהו הלאה ממך לאחר- אם זה כישורים כלשהם שיכולים להיטיב עם האחר לשם הנאה או רכישת כישורים בעצמו, אם זה עזרה ומתן כתף תומכת או כל דבר אחר למעשה.

התנדבות עם קשישים
אחד מפלחי האוכלוסייה המרכזיים שאפשר למצוא מגוון התנדבויות מיוחדות, הוא אוכלוסיית הקשישים בישראל. בין אם מדובר בבילוי פשוט עם קשיש או קשישה שהם בודדים, בין אם העברת סדנאות אומנות להנעמת זמנם, העברת סדנאות של הקניית ידע וזכויות, למשל, הרצאה בפני מרכז קשישים על זכויות הגיל השלישי, פעילויות בבתי אבות ועוד התנדבויות רבות. על התנדבות בישראל עם קשישים אפשר למצוא מידע באתרי האינטרנט השונים וכמובן, במרכזים השונים שמרכזים פעילות של קשישים בישראל.

התנדבות עם ילדים בסיכון
אחת ההתנדבויות המרתקות והנוגעות ללב ביותר שאפשר לקחת בהן חלק הן התנדבות עם ילדים בסיכון. בישראל, ישנם מרכזים רבים בהם מתרכזת פעילות של ילדים בסיכון, למשל, מרכזים של ויצו, מועדוניות מטעם העירייה ומרכזים אחרים ורבים הפועלים ברחובות בניסיון להוציא ילדים בסיכון ממעגלי הפשע, האלכוהול והסמים. התנדבות היא דבר מדהים, מספק ומתגמל. צאו עוד היום ומצאו התנדבות שאתם מתחברים אליה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה