יום שבת, 15 בינואר 2011

טרקטורונים


טרקטורונים הם רכבי שטח בעלי ארבעה גלגלים, המותאמים לנהיגה בשטחים שונים, שהם לא כביש. טרקטורונים נבנו במקור לסיוע לחקלאים או לבעלי חוות, אך בימינו הטרקטורונים הפכו לכלי רכב פופולארי, במיוחד בקרב הנוער (ניתן להוציא רישיון נהיגה עליו בגיל יחסית צעיר). כיום משתמשים בטרקטורונים כאטרקציה תיירותית  או ככלי רכב לבילוי, להנאה, ולהנעה מהירה וקלה יותר בשטח.
טרקטורונים
הטרקטורונים נקראים כך, בגלל הגלגלים שלהם, המזכירים גלגלים של טרקטור, ואכן אלו הם מיני-טרקטורים. במקומות שדרוש ג'יפ 4X4, הטרקטורון יכול להוות תחליף, אך ההבדל העיקרי שלו הוא שמקסימום הנוסעים עליו יכול להגיע לשניים. ישנם דגמים רבים של טרקטורונים הנמכרים, כשחברת "פולאריס" הינה המובילה בשוק, הן מבחינת החידושים שלה והפיתוחים שלה בתחום הטרקטורונים, והן מבחינת הבטיחות וגודל השוק שלה.

סוגי טרקטורונים

ישנם סוגים רבים של טרקטורונים המשמשים למטרות שונות. ישנם טרקטורונים המיועדים לאדם אחד, וישנם טרקטורונים המיועדים לשני אנשים המכונים "טרקטורוני טורינג". טרקטורונים אלה מיועדים להנאה וטיולי שטח אתגריים. טרקטורונים אחרים מכונים "ריינג'רים", והם מיועדים לעבודה ופחות להנאה, ויש להם ארגז מובנה מאחור לסחיבת דברים כמו כלי עבודה למשל. בהתאם לגודלם, ריינג'רים הם פחות קלילים ופחות מהירים. 

דגם נוסף, הצובר פופולאריות ונחשב לגולת הכותרת בתחום זה - נקרא הרייזר. הרייזר הוא טרקטורון בעל ביצועים מרשימים ויכולות מהפכניות ממש. הרייזר הוא טרקטורון משוכלל, מעוצב נפלא ומהיר מאוד, המשמש גם את התעשייה הצבאית לצרכיה השונים.

טיולי טרקטורונים

טיולי טרקטורונים הם אטרקציה פופולארית מאוד כיום, במיוחד בארץ שלנו. כיום כל חווה חקלאית בעיקר בצפון הארץ, מזמינה את כלל האוכלוסייה לבילוי אטרקטיבי ואתגרי בטרקטורונים אלה, בעזרת סיור מודרך בשטח. טיולי הטרקטורונים נעשים בזוגות או בקבוצות והם מהנים מאוד.


ניתן לשלב עם טיול הטרקטורונים פיקניק או ארוחת גורמה בשטח, וליהנות מהמהירות והקלילות של רכב זה המאפשר הגעה כמעט לכל מקום, וללא קושי פיזי כלשהוא, וכן משלב הנאה של נהיגה מסוג אחר לגמרי.

בטיחות

הטרקטורונים הם רכבים בטיחותיים במידה והנהג מודע ויודע כיצד לנהוג ברכב. ישנם כללים ברורים לנוהגים בטרקטורון, כללים שנהג אחראי צריך לעקוב אחריהם ולהישמע להוראות הבטיחות על מנת להימנע מסכנה. ישנם צעירים רבים שלא עוקבים אחרי הוראות אלו, ומתהפכים עם הטרקטורון, דבר שהוציא שם רע לטרקטורונים והפך אותם לכלי רכב לא בטיחותי, ולעיתים, לא בצדק. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה