יום שלישי, 29 במרץ 2011

פענוח חלומות


פענוח חלומות אינו מדע מדויק. יש גישות שונות בתחום של פענוח החלומות.  יש המפענחים חלומות לפי תורת הקבלה ויש המפענחים חלומות לפי גישתו של הפסיכולוג הנודע זיגמונד פרוינד ועוד גישות שונות. במאמר זה נדון על הגישות  המרכזיות בתחום של פענוח חלומות.



פענוח חלומות -  על הגישות השונות

  • המטפלים המסורתיים התומכים בשיטת הפסיכואנליזה הפרוידיאנית  רואים בכל חלום, חלום בעל תוכן מיני. כל חלום, לדעתם, משקף קונפליקטים לא מודעים אשר ברובם עוסקים בתוכן מיני.

  • גישה שונה מייצגים מטפלים רבים. כאשר הם באים לעסוק בתחום של פענוח חלומות, הם יוצאים מנקודת הנחה כי החלום מייצג את המתרחש במציאות היום יומית. כדי לפתור את החלום יש להתחשב באופי החולם, במצבו האישי, בסביבת מגוריו ובדמויות המרכזיות המשפיעות עליו ונמצאות בחייו. ולכן,לדעתם, פענוח החלומות עשוי להיות שונה אצל כל אחד .

  • סמלים חלומות - יש גישה המפרשת את החלומות לפי סמלים ומראות שונים שהופיעו בחלום. מים, לדוגמה, ברוב הפעמים יסמלו שפע וברכה העתידה להתרחש ואילו רוח רעה תסמל בעיות וקשיים העתידים לבוא. לדעתם, פענוח החלומות לפי סמלים מקובלת על רבים והסמלים מקובלים על כולם.


פענוח חלומות - על הסמלים השונים

על אף הגישות השונות יש סמלים רבים המקובלים כמעט על כולם.

  • עצים - כאשר אנו רואים בחלום עצים שנעקרו או עצים שנפלו, זהו כמעט תמיד תמרור אזהרה כי בעיה או צרה עומדת ליפול עלינו. לעומת זאת כאשר אנו רואים בחלום עץ פורח זהו סימן טוב למזל טוב.

  • חיטה ושעורה כמעט תמיד מבשרים בשורות טובות. בתחום של פענוח חלומות החיטה מסמלת את השלווה ואילו השעורה מסמלת את תיקון בעיות העבר וצפייה לעתיד טוב יותר.

  • הופעת חיות בחלום מעבירה מסרים שונים. פענוח המסרים תלוי בטיב היחסים שלנו עם החיה המופיעה בחלום. אם אנו מוליכים את החיה,  זה יהיה מסר חיובי, אך אם החיה מובילה אותנו, המסר יהיה שלילי. כאשר נראה, לדוגמה, אריה בחלום, אם ננצח אותו במאבק, הופעת האריה תסמל ניצחון על היריב, אך אם נמצא את עצמנו שוכבים לצד האריה, פענוח החלום יצביע על תבוסה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה