יום ראשון, 6 במרץ 2011

טרקטורונים



הטרקטורונים כובשים את השוק העולמי, והופכים לאט לאט לעולם שלם של הנאה וכיף אתגרי, ואם פעם הם היו מיועדים לעבודת שטח והיו נראים בחברת אנשי הכפר או החקלאים, כיום תמצאו אותם בחניונים הפרטיים של העשירון העליון, כרכב פנאי ובילוי בחיק הטבע, ובארץ בעיקר ביישובי הצפון כאטרקציה תיירותית לאנשים הנופשים בצימרים בסביבה, ואף ישנם דגמים המאפשרים ישיבה זוגית, מה שבעבר לא היה בתכנון הטרקטורונים.  

ענף הטרקטורונים התפתח מאוד בעשורים האחרונים, וכיום הם מותאמים לספורט אתגרי (מהירים וקלילים יותר), ולשימוש צבאי. בארץ שוק הטרקטורונים קטן יחסית ופחות מפותח, דבר הנגרם מהתדמית השלילית מהם הם סובלים., בעיקר בגלל צעירים הנוהגים עליהם באופן לא אחראי ולא בטיחותי (כמו בכבישים או בחופי הים, למשל), אך בעולם הם נהנים מתדמית חיובית מאוד, ומזוהים בעיקר עם אתגרים והנאות. 



טרקטורונים – חברות יצרניות

ישנן מספר חברות המובילות בתחום הטרקטורונים, כשהחברה הראשית והפורצת דרך בתחומה היא חברת פולאריס האמריקאית הפעילה משנות ה-50, המפתיעה את השוק כל פעם מחדש עם דגמים משופרים הנכנסים לשוק כמו טרקטורוני הרייזר (polaris). אחריה חברת קן-אם הקנדית (בומברדייה שלעבר), וחברות נוספות כמו קימקו, סאנג-יאנג, קאוואסאקי ואיסוזו.

החדשנות המובילה את התחום והתחרות ביניהן, מטיבה עם הלקוח, והן מייצרות דגמים איכותיים, משופרים וחדשניים בתפיסה שלהם כמו נוחיות הרוכב, בטיחות מירבית, וקלילות הטרקטורון עצמו, וכמובן גם עם שימת דגש על עיצוב ופרסום של הטרקטורונים בדיוק כמו מכוניות רגילות שנמכרות בשוק, עם צילומים מרהיבים ומקצועיים.  

טרקטורונים


סוגי טרקטורונים

כיום ניתן למצוא סוגי טרקטורונים מגוונים בשוק הרכב, המיועדים לסוגים שונים של צרכי לקוח, ומאפשרים תנועה ושימוש באיזורים שונים ולמטרות שונות. ניתן למצוא טרקטורוני עבודה (נקראים ריינג'רים) – המיועדים לרכיבה או העמת ציוד בשטחים חקלאיים, יישובים חקלאיים וקיבוצים, ישנם טרקטורונים המיועדים לספורט אתגרי ואקסטרים, (ישנן תחרויות המיועדות לכך גם כן) וטרקטורונים המיועדים להנאה גרידא, כמו הבאגי.

בשנים האחרונות ישנו קו ייצור של טרקטורונים לשם שימוש צבאי. תתי קטגוריה של הטרקטורונים הם הקלאב-קארים, או רכבי הגולף, המיועדים

טרקטורונים –מחירים ואפשרויות רכישה

הטרקטורונים יעלו לכם לא מעט, והם יכולים להגיע עד 100,00 שקלים ואף יותר. הטרקטורונים בארץ מיובאים על ידי יבואניות מורשות -  חברות כמו רזגל, שמפעילה גם מוסך טרקטורונים מורשה ומקצועי.

ישנה אפשרות של רכישת טרקטורונים כרכבי יד שנייה, דבר המוזיל את העלויות, תלוי באיזה מצב נמצא הטרקטורון. הביטוח הוא עניין נוסף שיש לשקול, מכיוון שהוא מעלה באופן משמעותי את הרכישה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה