יום שני, 16 בספטמבר 2013

זכיינים



איך זכיינים נהנים מהזיכיון?
אם גם אתם מתכוונים לצאת אל דרך עסקית חדשה, ותוהים איך לעשות זאת בצורה הנוחה ביותר ועם מינימום סיכונים כאלה ואחרים בדרך, הרי שמטבע הדברים כדאי לכם מאד לשקול את האופציה של פתיחת בית עסק כל שהוא כזכיינים.
כידוע לכם, הרעיון של זכיינות איננו רעיון חדש. הרעיון מאחורי הזכיינות הוא שיש גורם מסוים מזכה, שלרוב מייצג תאגיד גדול או פירמה - הוא פונה אל זכיינים אשר מקבלים את הזכות לשימוש במותג עצמו, אך במנהלים בעצמם את הסניפים, בהכוונה מסוימת של החברה המזכה. אם אתם חושבים להיכנס לתחום בתור זכיינים, חשוב מאד שתבינו מהם היתרונות שלכם בשיטה זו, ומדוע היא נחשבת לכדאית למדי.

אין כמעט סיכון
כאשר אתם פותחים עסק חדש, אתם נוטלים על עצמכם סיכון רב - אתם לא יודעים איך העסק ישתלב בין המתחרים, אתם לא בטוחים שיש בו צורך, ואין לכם גב כלכלי חזק מאחוריכם. לעומת זאת, זכיינים לוקחים על עצמם כמעט אפס סיכון. הם עושים שימוש בשם של מותג שמוכר כבר לאוכלוסיה. יש להם גב פיננסי איתן בדמות החברה המזכה. הם לא צריכים לחשוב על תוכנית שיווקית, ובעצם התהליך הרבה יותר פשוט ונוח.


 
מתאים גם למתחילים
יש לא מעט גורמים בעולם העסקים בארץ ובעולם, שהתחילו בעצם בתור זכיינים. איך זה שהשיטה מתאימה גם למתחילים? כי מראש האחריות שלכם היא קטנה יותר. בתור זכיינים יש לכם הכוונה מהחלונות הגבוהים יותר של הרשת המזכה. אתם אמנם צריכים להיות עם יכולות ניהול טובות, אבל לא צריך להמציא את הגלגל מהחדש, ואתם יכולים לצבור לא מעט ניסיון בשיטה זו.

הוצאות נמוכות יותר
נכון שבתור זכיינים עליכם לשלם עבור שכירות הנדל"ן, לשלם משכורות לעובדים וכן לשלם הוצאות שוטפות כמו חשמל, ניקיון מים וכיו"ב. עם זאת יש לזכור כי הוצאות הרכש לא חלות עליכם כלל, וגם ההוצאות עבור השיווק לרוב לא חלות עליכם, או נעשות בשיתוף עם החברה המזכה. כך בעצם, אתם נהנים מהוצאות נמוכות יותר, ומדובר על יתרון משמעותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה